וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא אובמה ומיט רומני נפגשים לעימות הנשיאותי הראשון

יעל אבן אור, ארה"ב

4.10.2012 / 3:40

הבחירות בארה”ב הגיעו לישורת האחרונה. הנשיא מבקש לתת בו אמון לעוד ארבע שנים, ויריבו הרפובליקני תוקף אותו - ומנסה לא למעוד ולו פעם אחת. שידור ישיר מדנבר, קולורדו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מרוץ הבחירות לנשיאות ארצות הברית הגיע לפנות בוקר (חמישי) לישורת האחרונה, עם פתיחת העימות הראשון בין שני המועמדים המובילים. הנשיא ברק אובמה נפגש עם יריבו, הרפובליקני מיט רומני, באולפן שהוקם באוניברסיטת דנבר בקולורדו, לעימות ראשון מבין שלושה שייערכו עד הבחירות, שיתקיימו ב-6 בנובמבר.

לעימות יש חשיבות עליונה מבחינתו של רומני. מצבו של המועמד הרפובליקני בסקרים ממשיך להידרדר, והעימות עבורו הוא בבחינת להיות או לחדול.

הלילה, צריך רומני להוכיח שהוא מציג לציבור האמריקני קמפיין שאינו רק ישים, אלא גם מיטיב עם האומה. על רומני לשכנע שהוא לא רק מועמד שמדבר, כפי שמאשים אותו אובמה, אלא שהוא מסוגל גם לעשות.

ברק אובמה ומיט רומני בעימות הנשיאותי הראשון בדנבר, קולורדו. 4 באוקטובר 2012. רויטרס
הנשיא ברק אובמה ויריבו הרפובליקני, מיט רומני, לפנות בוקר בדנבר/רויטרס

את העימות בדנבר מנחה העיתונאי הוותיק ג'ים לרר, והוא יימשך תשעים דקות, בשישה פרקים של 15 דקות. העימות יתמקד בנושאי פנים, ממשל וכלכלה, וחלק מרכזי בו יעסוק בסוגיית המיסוי. המועמד הרפובליקני יידרש לפרוט את תכניתו הכלכלית לשיקום ארה"ב. בתחילת השבוע הפתיע רומני כשהחליט לחשוף טפח מהמצע הכלכלי שלו, אחרי שסירב לעשות זאת במשך זמן רב, ואמר כי אם ייבחר לנשיא, ישקול לחוקק הקלות מס עבור מיליוני משפחות בארה"ב שזקוקות למשכנתאות ולטיפולים רפואיים. רומני אמר כי שינוי זה עשוי להוות חלק מתכנית רחבה יותר, שתכלול קיצוץ מס בשיעור של עד 20%.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי כמה ימים קדחתניים של הכנות לקראת העימות, שמנעו משני המועמדים להמשיך בסיורי הבחירות שלהם, אובמה ורומני יצאו אתמול להפוגה קלה. הנשיא אובמה סייר בסכר הובר, ונפגש לזמן קצר עם פעילים בסניף של המפלגה הדמוקרטית. מיט רומני, שבא לדנבר כבר בתחילת השבוע והסתגר עם יועציו, יצא להתרעננות במזללה מקסיקנית, והצטלם עם סועדים ועם אמריקנים-אפריקנים המועסקים במקום.

העימות הנשיאותי הראשון בדנבר, קולורדו. 4 באוקטובר 2012. Win McNamee, GettyImages
עד הבחירות ייערכו עוד שני עימותים בין אובמה לרומני ועוד עימות בין הסגנים/GettyImages, Win McNamee

בזמן שאובמה ורומני היו ספונים בעימותי-דמה לקראת הערב הגדול, שתי רעיותיהם ושני המועמדים לתפקיד סגן הנשיא המשיכו לעודד מצביעים במדינות המפתח, ויצרו כמה כותרות משלהם. רעיית הנשיא, מישל אובמה, הגיעה לאוהיו כדי לציין את תחילת ההצבעה המוקדמת. אן רומני, שלפני ימים ספורים סיבכה את בעלה כשאמרה לרדיו שהיא "חוששת לבריאותו הנפשית", הקדימה את בואה לקולורדו כדי לשאת דברים באירוע בחירות קטן.

סגן הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, פלט אמירה מביכה בכינוס בחירות בקרולינה הצפונית, ואמר כי "הרפובליקנים אינם יכולים להצדיק את כוונתם להעלות מיסים למעמד הביניים - שנקבר תחת עול המיסים בארבע השנים האחרונות". המועמד הרפובליקני לתפקיד סגן הנשיא, פול ראיין, השתתף באירועים בשלוש ערים באייווה, ומיהר להתנגח ביריביו. לדבריו, אם מעמד הביניים היה "קבור" תחת כהונתו של אובמה, הרי שגם סגן הנשיא ביידן מסכים שיש להחליף את הממשל. בשבוע הבא יוכלו ביידן וראיין להמשיך את חילופי הדברים הללו בעימות פנים אל-פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully