וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל האירני: "מוות מהיר לישראל אם תתקוף"

מסעוד ג'זיארי אמר כי אירן לא תיזום מלחמה, אולם אילו תותקף על ידי ישראל, תגיב בצורה "תקיפה ונרחבת". הוא גם הזהיר כי הטילים האירנים מסוגלים לפגוע במטרות אמריקאיות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה נתניהו נואם באו"ם

קרב האיומים בין אירן לישראל נמשך: לאחר שראש משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי הבהיר לפני מספר ימים כי איומי ישראל בדבר התקפה נגד מתקני הגרעין שאירן מפתחת רק מגבירים את המוטיבציה של הרפובליקה האיסלמית בהמשך הפיתוח, הזהיר הערב (שני) סגן הרמטכ"ל האירני כי מתקפה תביא ל"מוות מהיר" לישראל.

הגנרל מסעוד ג'זיארי הדגיש כי המשטר הישראלי "שכובש את אל-קודס", לא רק שאינו מסוגל לבצע מתקפה צבאית נגד הרפובליקה האיסלמית, אלא הוא "מודע שמזימותיו יביאו לקצו המהיר אם ישראל תירה את הירייה הראשונה". בנוסף, רשת הטלוויזיה האירנית PressTV ציינה כי הוא שלח מסר מאיים דווקא לעברה של ארצות הברית כשאמר ש"האינטרסים שלה באזור נמצאים אף הם בטווח הטילים האירני". עם זאת, ג'זיארי סייג את דבריו וציין כי אירן לעולם לא תיזום מלחמה, אך הוסיף שטהרן תגיב "בתקיפות ובאופן נרחב" נגד כל צעד מלחמתי כנגדה.

ישראל נגד אירן - כותרות אחרונות:
"אזרבייג'ן תספק סיוע צבאי לישראל אם תתקוף באירן"
מפקד משמרות המהפכה: "איומי ישראל מגבירים נחישותנו"
"ישראל עשויה לשחזר את מבצע אנטבה על אדמת אירן"
נתניהו המריא ארצה: "מטרות הביקור הושגו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אירן לעולם לא תיזום מלחמה. ג'זיארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמציו לשכנע את הממשל האמריקאי להציב "קו אדום" שאילו אירן תחצה אותו, היא צפויה להיות מותקפת על ידי ארצות הברית, אתמול דווח כי אזרבייג'ן עשויה לסייע לישראל במקרה של תקיפה צבאית באירן. גורמי ביטחון במדינה הגובלת באירן בצפונה, מסרו כי ישראל בדקה את האפשרות לשימוש בבסיסי חיל האוויר במדינה ובמל"טים אזרים בזמן התקפה אווירית.

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
המתקן האירני בפורדו/רויטרס

למרות הכחשות מצד שתי המדינות, קצינים לשעבר בצבא אזרבייג'ן ואנשי מודיעין רוסים אמרו כי אזרבייג'ן וישראל בדקו את האפשרויות לסיוע של הבסיסים והמודיעין האזרי בתקיפה באירן. ברית עם אזרבייג'ן, מדינה מוסלמית, עשויה להשפיע על האפשרות שישראל תתקוף, גם ללא עזרת ארה"ב. זאת, על ידי מענה לחולשות העולות מתכנית תקיפה ישראלית אווירית, בעיקר בתדלוק, סיורים וקרבתם של צוותי הצלה. "מאיפה יטוסו מטוסים – מכאן, משם, לאן? זה מה שמתוכנן כעת", אמר יועץ ביטחוני המקושר למטה ההגנה האזרי בבאקו. "הישראלים ירצו להרוויח גישה לבסיסים באזרבייג'ן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully