וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המריא ארצה: "מטרות הביקור הושגו"

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

30.9.2012 / 0:02

בתום שבוע עמוס, שכלל את "נאום הפצצה" בעצרת הכללית של האו"ם, אומרים בסביבת ראש הממשלה כי מטרותיו הושגו - הן בהבהרת האיום האירני, והן בשיקום היחסים עם וושינגטון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

נאום שיירשם בתולדות העצרת הכללית של האו"ם, שיחת טלפון עם הנשיא אובמה, ועוד כמה פגישות חשובות; ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא חזרה לישראל מביקורו הקצר בארצות הברית, ובסביבתו הביעו אמש (שבת) שביעות רצון גדולה מתוצאות הביקור. "ראש הממשלה מסכם את ביקורו בארצות הברית כהצלחה", אמר הערב גורם בפמליית נתניהו, והסביר כי "שתי מטרות הביקור הושגו - חידוד המסר בנושא האירני, והידוק התיאום עם הממשל האמריקאי בסוגיה", במסגרת פגישתו של נתניהו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ושיחת הטלפון עם הנשיא אובמה.

בעקבות "נאום הפצצה" של נתניהו באו"ם, הוסיף הגורם, "מאות מיליונים ברחבי העולם נחשפו לקו האדום של ראש הממשלה". נתניהו המריא לישראל עם צאת השבת בניו יורק, והוא צפוי לנחות מחר לפני כניסת חג הסוכות.

נתניהו מתח "קו אדום" לאירן: "השעה מאוחרת". רויטרס
היה מי שהסכים, היה מי שגיחך, אך לא היה אחד שנותר אדיש. נתניהו בנאומו בעצרת/רויטרס

נאומו של נתניהו לא הותיר אף אחד בעולם אדיש, ובעיקר תמונתו ליד ציור הפצצה, עליה הדגים את "הקוים האדומים" שלו, שזכתה לעטר את העמודים הראשונים של כל עיתוני העולם; למרות שצבע הפנדה עורר גל בדיחות ברשת, ועל אף שגורמים בבית הלבן הבהירו כי ימשיכו לדחות את דרישות הקווים האדומים, נתניהו עצמו התגאה במהלך סוף השבוע בהד הנרחב של נאומו; "הראיתי לכל העולם זה מה זה אומר לעצור את תכנית הגרעין של אירן", אמר בראיון לערוץ 1 ששודר היום. "במה שעשיתי אתמול, ניסיתי לתרגם את היעד העקרוני הזה לשפת מעשה, ואני חושב שהדבר הזה מהדהד היום בעולם כולו. מאת מיליוני אנשים ראו את זה, והיום מאות מיליוני אנשים, ודאי מיליונים רבים מבינים מה שאולי לא הובן קודם – מה זה אומר לעצור את אירן, באיזה שלב, באיזה חלק של התהליך של ההתגרענות שלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"שיחה טובה עם אובמה"

מכשול הפגישה שלא התקיימה עם אובמה עבר גם הוא בשלום, כשנשיא ארצות הברית יזם שיחת טלפון ארוכה עם נתניהו לאחר נאומו, כשבסופה נמסר כי "שני המנהיגים הדגישו כי יש ביניהם הסכמה מוחלטת על המטרה המשותפת - למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני". גם נתניהו הגדיר את השיחה עם אובמה כשיחה "טובה", וכך גם את פגישתו עם מזכירת המדינה קלינטון, בטונים שונים לחלוטין מאלו שאיפיינו את המגעים בין הצדדים בשבועות האחרונים, שלוו בהדלפות ועימותים פומביים בין ירושלים לוושינגטון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בעצרת הכללית של האו"ם. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישה שסיימה תקופה מתוחה בין השניים. נתניהו וקלינטון, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"הצוותים שלנו מדברים, משוחחים. חשוב שהשיח הזה יהיה לא רק בין ממשלות, אלא גם מבחינת דעת הקהל העולמית שתבין ותיתן לגיטימציה לשימת קו ברור שיעצור את אירן", אמר נתניהו בראיונות שנתן לתקשורת הישראלית בסיום הביקור. כמו כן, נתניהו הצליח לצלוח את הביקור מבלי שימשוך אש פוליטית שישה שבועות לפני הקמפיין לנשיאות, ולמרות שיחת הטלפון המקבילה עם יריבו של אובמה, המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, אין ספק שהביקור תרם להפגה משמעותית של המתיחות בין הצדדים.

נתניהו ניצל את שהותו בניו יורק גם לפגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, עמו דן גם כן בנושא האירני, אך גם בנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והגיע לפגישה נוספת עם "ידיד ישראל", ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר, בה נזדמן לראש הממשלה להודות פרונטלית על ניתוק היחסים הדיפלומטיים של קנדה עם אירן. אתמול נפגש נתניהו גם עם שר החוץ האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר, ואת סעודת השבת סעד במלונו עם רעייתו ובנו יאיר, שהצטרף לביקור, וקומץ מחבריו הקרובים.
(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully