וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני: "הנשיא אובמה הפחית ממעמדה של ישראל"

במאמר שפרסם ב"וול סטריט ג'ורנל", תקף המועמד הרפובליקני את הנשיא, את יחסו לגרעין האירני ואת חוסר עקביותו כלפי ישראל. "הוא ביטל את התרעות ישראל על אירן כ'רעש'"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

נאום רומני מהשבוע שעבר

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, תקף הלילה (שני) את הנשיא, ברק אובמה, בין היתר בשל יחסיו עם ישראל ועם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במאמר שכתב רומני, אשר פורסם ב"וול סטריט ז'ורנל", הוא אמר כי אובמה ממעיט בערך סוגיות שונות במזרח התיכון, ובראשן תכנית הגרעין האירנית.

בחירות בארה"ב 2012: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

"הממשל מראה חוסר עקביות בנוגע לישראל", האשים רומני. "הנשיא הפחית ממעמדה של ישראל, מ'ידידתנו הקרובה ביותר' ל'אחת מידידותינו הקרובות ביותר'. בתקופה של אי יציבות, עלינו להציב אסטרטגיה עקבית של תמיכה בשותפינו במזרח התיכון – כלומר, ממשלות ויחידים אשר חולקים אתנו את ערכינו".

רומני: "אובמה טעה כשלא גינה את הפורצים לשגרירות". רויטרס
"יש לעמוד לצד בעלות בריתנו". מיט רומני/רויטרס

"אובמה ביטל את התרעותיה של ישראל בנוגע לאירן כסתם 'רעש' שיש לחסום אותו", המשיך המועמד הרפובליקני. "בזמנים בהם ישראל זקוקה לארצות הברית שתעמוד לצידה, הוא סירב לפגוש את ראש הממשלה, בנימין נתניהו". רומני כתב כי על ארצות הברית להחזיר את יכולת ההרתעה שלה. "כאשר אנחנו אומרים שנשק גרעיני באירן הוא בלתי מקובל – יש לוודא שהאייתוללות מאמינים לנו". רומני סיכם ואמר כי "אין לעשות שום הפרדה בין ארצות הברית לישראל".

"הסוגיות במזרח התיכון - לא רק מהמורות הדרך"

רומני העלה גם סוגיות נוספות במאמרו: "האחים המוסלמים עלו לשלטון במצרים והסכם השלום עם ישראל מצוי על כף המאזניים, בלוב נרצח שגריר אמריקני, מחאות אלימות פרצו נגד שגרירויות ארצות הברית ברחבי העולם ובסוריה עשרות אלפי בני אדם נרצחים". המועמד כתב כי סוגיות אלו מעמידות את ביטחונה של ארצות הברית בסיכון ואינן 'רק מהמורות בדרך', כפי שאומר אובמה".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס בראיון לרשת CBS שפורסם בחודש שעבר ללחצים המופעלים עליו מצד ישראל לקביעת קווים אדומים בנוגע לאירן. לדבריו, "בכל הנוגע להחלטות בנושאי ביטחון, הלחץ שמופעל עליי קשור לטובת אזרחי ארצות הברית ובכוונתי לחסום רעשי רקע".

בתגובה להתבטאויות בנושא "הקווים האדומים" השיק ארגון בשם ?ביטחון לאמריקה עכשיו? לפני כשבוע וחצי קמפיין בהיקף של כמיליון דולר, הכולל סרטונים ובהם מתקפות של נתניהו על הקהילה הבינלאומית, ובראשה ארה?ב, בנושא אוזלת היד בנושא האירני. הקמפיין מתמקד בערים המרכזיות בפלורידה, שנחשבת לאחת המדינות ?המתנדנדות? בקמפיין האמריקאי לנשיאות ומהווה בית לאחת הקהילות היהודיות הגדולות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully