וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "דברי ליברמן על אבו מאזן לא מייצגים הממשלה"

אחרי ששר החוץ קרא בפגישותיו בניו יורק להתנער מיו"ר הרשות, תקף שר הביטחון את דבריו. "אם אבו מאזן וסלאם פיאד לא ישלטו בשטחי הגדה, כפי שחולם ליברמן, החמאס ישלוט"

שר הביטחון, אהוד ברק, מתח בשיחות סגורות ביקורת חריפה על דבריו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, בניו יורק ביחס ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "דבריו של ליברמן בעניין הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, אינם מייצגים את מדיניות ממשלת ישראל ופוגעים באינטרס הישראלי. אם אבו מאזן וסלאם פיאד לא ישלטו בשטחי יהודה ושומרון, כפי שחולם ליברמן, החמאס ישלוט שם", הבהיר ברק.

שר הביטחון ציין בשיחות הסגורות שקיים בסוף השבוע כי יש בכוונתו לפנות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה לקיים דיון דחוף בעניין מדיניות ממשלת ישראל כלפי הרשות הפלסטינית. בהודעת לשכת ברק נמסר כי "לדעת השר שיקולי ביטחון וכלכלה מחייבים התייחסות אחרת לגמרי כלפי הרשות הפלסטינית, חרף דבריו הבוטים של אבו מאזן נגד ישראל בעצרת האו"ם".

שר הביטחון הוסיף כי "לישראל יש עדיין אינטרסים בסיסיים בתחומי שמירת הביטחון ביהודה ושומרון שנמצא במקום טוב מאוד בהשוואה לכל תקופה בעבר. קודם כל כתוצאה מפעילות יעילה של צה"ל והשב"כ, אולם גם כתוצאה מפעילות כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית והמאמצים הכלכליים של פיאד ואבו מאזן".

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
"בחר לנאום נאום שטנה והסתה נגד ישראל". אבו מאזן/רויטרס

ברק התייחס לדבריו של ליברמן בפגישותיו עם שרי חוץ בשולי העצרת הכללית של האו"ם, כאשר טען כי כל עוד אבו מאזן מכהן כיו"ר הרשות הפלסטינית, אין סיכוי להגיע להסדר בין ישראל לפלסטינים.

במהלך הביקור אמר שר החוץ לעמיתיו כי על אף שישראל הצילה את הרשות מקריסה רק לפני כמה ימים, אבו מאזן בחר לנאום נאום שטנה והסתה נגד ישראל בדומה למנהיגי אירן וחמאס. עוד עלה מדבריו, כי לאבו מאזן אין עניין או יכולת לנהל כראוי את החיים ברשות. ליברמן האשים אותו כי כל עניינו הוא לנסוע בעולם, להסית נגד ישראל ולהאשים אותה בכל בעיותיו.

גם לפני כחודש שלח שר החוץ ליברמן מכתב לשרי החוץ של הקוורטט, בו קרא לקהילה הבינלאומית לקבוע תאריך לבחירות כלליות ברשות הפלסטינית במטרה להחליף את יו"ר הרשות. ליברמן טען גם אז כי אבו מאזן הוא המכשול העיקרי והגדול ביותר לשלום וקרא לקהילה הבינלאומית להתנער מאבו מאזן, אם ברצונה לקדם הסדר בין ישראל לפלסטינים.

עוד בנושא
ליברמן קרא להתנער מאבו מאזן: "מכשול לשלום"
ליברמן נגד מקבילו הפלסטיני: "נאם כמו גבלס"
אבו מאזן: "ליברמן מנסה להדיח אותי כבר שנתיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully