וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד מקבילו הפלסטיני: "נאם כמו גבלס"

טל שלו

30.8.2012 / 20:54

שר החוץ השווה את נאומו של ריאד אל-מאלכי, בו האשים את ליברמן ב"הסתה להרג", לנאומיו של שר התעמולה של המשטר הנאצי. על דו"ח סבא"א אמר: "הפרות בוטות של התחייבויות אירן"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

שר החוץ, אביגדור ליברמן, תקף הערב (חמישי) בחריפות את שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, בעקבות נאומו של האחרון בכנס המדינות הבלתי מזדהות באירן השבוע, ואף השווה בין אל-מאלכי לשר התעמולה של המשטר הנאצי, יוסף גבלס. "אם מישהו היה חותם על הנאום הזה בשם גבלס, לא היינו אומרים שזה לא נכון", אמר ליברמן, בדברים שנשא באירוע של לשכת המסחר והידידות ישראל-יפן באוניברסיטת תל אביב.

ליברמן ציטט קטעים מנאומו של אל-מאלכי, שהגדיר בין היתר את ארגון "ההגנה" כ"כנופייה חמושה", וכן האשים את ישראל ב"טיהור אתני שיטתי והקמת גדר הפרדה גזענית". כמו כן, תקף בחריפות את "ממשלת הימין וההתנחלויות הישראלית" והאשים את ליברמן, אותו כינה "מתנחל קיצוני" ב"הסתה ישירה להרג" יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

ליברמן, ששיגר בשבוע שעבר מכתב חריף לקהילה הבינלאומית בו קרא להחליף את יו"ר הרשות הפלסטינית, אשר מהווה, לדבריו, "מכשול לשלום", תקף בחריפות את דבריו של אל-מאלכי, ואמר: "אני רוצה להבין על איזה פרטנר מדברים. ושר החוץ הפלסטיני עוד נחשב לבן אדם מתון".

"איך אפשר לסמוך על הקהילה הבינלאומית?"

ליברמן הגיב גם לפרסום דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לפיו אירן הכפילה את מספר הסרכזות במתקן בפורדו מאז חודש מאי. "דו"ח סבא"א שמתפרסם הערב מדבר על הפרות בוטות של כל התחייבויות אירן", אמר. "לא הייתי מציע להתעלם מהדו"ח הזה, ביום בו מתכנסת הוועידה (ועידת המדינות הבלתי מזדהות – ט.ש.) וממשיכה עם האיומים". ליברמן הגדיר את הכינוס בטהרן "מצעד איוולת וצביעות שכמותו לא ראינו משנות ה-30".

שר החוץ גם מתח ביקורת על השתתפותו של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בוועידה בטהרן, ואמר: "אנחנו רואים 120 מדינות עם מזכ"ל האו"ם מגיעים לטהרן ונותנים לגיטימציה לאיומי משטר האייתולות". לדבריו, "אם זו הקהילה הבינלאומית - מה אנחנו צריכים להבין? איך אנחנו יכולים לסמוך עליהם? ומה משמעות הערבויות של הקהילה הבינלאומית לביטחוננו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully