וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן קרא להתנער מאבו מאזן: "מכשול לשלום"

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

29.9.2012 / 9:09

בפגישות עם מקביליו בשולי העצרת הכללית של האו"ם האשים שר החוץ כי כל עניינו של יו"ר הרשות לנסוע בעולם ולהסית נגד ישראל. על אירן אמר: "מהווה איום על שלום העולם כולו"

מסע הצלב של שר החוץ נגד יו"ר הרשות נמשך: שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר כי כל עוד אבו מאזן מכהן כיו"ר הרשות הפלסטינית, אין סיכוי להגיע להסדר בין ישראל לפלסטינים.

במהלך הימים האחרונים, בפגישותיו עם שרי חוץ בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אמר ליברמן לעמיתיו כי על אף שישראל הצילה את הרשות מקריסה רק לפני כמה ימים, אבו מאזן בחר לנאום נאום שטנה והסתה נגד ישראל בדומה למנהיגי אירן וחמאס. עוד עולה מדבריו, כי לאבו מאזן אין עניין או יכולת לנהל כראוי את החיים ברשות והאשים אותו כי כל עניינו הוא לנסוע בעולם, להסית נגד ישראל ולהאשים אותה בכל בעיותיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליברמן בפגישה עם שרי החוץ של אתיופיה, דרום סודן ואוגנדה בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ התייחס בפגישותיו עם עמיתיו גם לסימון מוצרי התנחלויות וטען כי הניסיונות של גורמים באירופה להביא לסימון המוצרים מעידים על חוסר הבנה של המציאות ברשות הפלסטינית וביהודה ושומרון ורק יביאו לערעור היחסים בין ישראל לפלסטינים. הסימון יביא, לדבריו, לפגיעה בתושבים הפלסטינים, שרבים מהם עובדים ומתפרנסים מהתעשייה בהתנחלויות.

לפני כחודש שלח שר החוץ מכתב לשרי החוץ של הקוורטט בו קרא לקהילה הבינלאומית לקבוע תאריך לבחירות כלליות ברשות הפלסטינית במטרה להחליף את יו"ר הרשות. ליברמן טען כי אבו מאזן הוא המכשול העיקרי והגדול ביותר לשלום וקרא לקהילה הבינלאומית להתנער מאבו מאזן, אם ברצונה לקדם הסדר בין ישראל לפלסטינים.

בנוגע לסוגיית הגרעין האירני, אמר ליברמן כי התנהלותה של טהרן בזירה הבינלאומית היא ברברית ומהווה איום על שלום העולם כולו. "אם לא תיעצר ההתגרענות של אירן, משמעות הדבר היא התמוטטות מוחלטת של יכולת ההרתעה של הקהילה הבינלאומית", אמר. בנוסף, טען כי הקהילה הבינלאומית מגלה אותה אזלת יד בכל הנוגע למשבר בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully