וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

נתניהו שוחח עם אובמה בטלפון על הנושא האירני וברפובליקה האיסלמית הגיבו לנאומו. ירדן תשלח שגריר לישראל, ליברמן קרא לעמיתיו להתנער מאבו מאזן, וההרג בסוריה נמשך

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביעו אמש (שישי) הסכמה על מניעת נשק גרעיני מאירן. "שני המנהיגים הדגישו כי הם נמצאים בהסכמה מלאה במטרה משותפת למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני", נמסר בהודעה שפרסם הבית הלבן, בנוגע לשיחת טלפון שקיימו הערב שני המנהיגים. עם זאת, לא צוין אם אובמה היה מוכן להתפשר בנוגע להתנגדותו להציב לאירן קו אדום, כפי שדרש נתניהו בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם.

שר ההגנה האירני, גנרל אחמד וחידי, הגיב היום לנאום שנשא ראש הממשלה. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, וחידי אמר כי "אם השגת פצצת אטום היא חציית קו אדום, אז המשטר הציוני, שברשותו עשרות ראשי נפץ גרעיני וכן נשק להשמדה המונית, חצה את הקו הזה לפני שנים רבות, וחייבים לעצור אותו".

לפי הדיווח, הנשען על סוכנות הידיעות האירנית "איסנא", וחידי הוסיף ושאל: "מיהו המסוכן? האם זה המשטר הציוני הכובש והתוקפני, המחזיק ראשי נפץ גרעיני? או שמא זאת אירן, שאינה מחזיקה בנשק גרעיני, ומעוניינת באנרגיה גרעינית למטרות שלום בלבד, בהתאם לחוקים הבינלאומיים?".

לאחר שלוש שנות מתיחות: ירדן שולחת שגריר לישראל

לאחר כשלוש שנים שבמהלכן לא כיהן שגריר מטעמה בישראל, החליטה ממשלת ירדן לשלוח שגריר חדש לתל אביב, שייכנס לתפקידו ב-17 באוקטובר. השגריר החדש הוא ואליד עבידאת, שמונה לתפקידו בישראל כבר לפני כשנה, אולם רק בחודש הבא הוא צפוי להתחיל במשימתו. דובר ממשלת ירדן, סמיח מעאיטה, מסר כי בימים הקרובים יפרסם משרד החוץ הירדני הודעה מפורטת בנושא.

עבידאת יחליף בתפקידו את השגריר הקודם, עלי אל-עאיד, שהושב לעמאן ב-2009 במחאה על מבצע "עופרת יצוקה", ומאז לא שב לישראל. ממלא מקומו בשגרירות החליף אותו מאז בתפקיד. גורמים ירדנים רשמיים מסרו הבוקר לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי ההחלטה להשיב את השגריר הירדני לישראל התקבלה, בין השאר, בזכות החלטתה של מצרים לשלוח שגריר חדש לישראל, עאטף סאלם, גם כן ב-17 באוקטובר.

ליברמן קרא להתנער מאבו מאזן: "מכשול לשלום"

שר החוץ ממשיך להביע מורת רוח מיושב ראש הרשות: שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר כי כל עוד אבו מאזן מכהן כיו"ר הרשות הפלסטינית, אין סיכוי להגיע להסדר בין ישראל לפלסטינים.

במהלך הימים האחרונים, בפגישותיו עם שרי חוץ בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אמר ליברמן לעמיתיו כי על אף שישראל הצילה את הרשות מקריסה רק לפני כמה ימים, אבו מאזן בחר לנאום נאום שטנה והסתה נגד ישראל בדומה למנהיגי אירן וחמאס. עוד עולה מדבריו, כי לאבו מאזן אין עניין או יכולת לנהל כראוי את החיים ברשות והאשים אותו כי כל עניינו הוא לנסוע בעולם, להסית נגד ישראל ולהאשים אותה בכל בעיותיו.

דיווח בסוריה: 8 בני משפחה הוצאו להורג ליד דמשק

גורמי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי צבא סוריה הכפוף למשטרו של הנשיא, בשאר אסד, ביצע טבח בעיר קדסיא שבפרברי דמשק, במסגרתו הוצאו להורג שמונה בני משפחה. עוד דווח כי כוחותיו של אסד פשטו על שכונת ברזה שבדמשק והוציאו להורג ארבעה בני אדם. עד כה נהרגו במהלך היום 41 בני אדם. אתמול נהרגו 120 בני אדם ברחבי סוריה.

גורמי האופוזיציה טענו כי מי שעומד מאחורי הטבח הם "בריוני" המשטר, המכונים "שביחה". דימא שאמי, בכיר באופוזיציה הסורית, אמר לרשת אל-ערביה: "פעילים חמושים הכפופים למשטר הסורי טבחו בדם קר בשמונה אנשים, ביניהם גברים ונשותיהם. הצבא פשט על הכפר עם טנקים, והעביר נשק לילדים מתחת לגיל 15".

חילופי אש כבדים בין כוחות המשטר לפעילי אופוזיציה נערכים גם בעיר חלב ואש פרצה בשוק מימי הביניים, ששימש אטרקציה תיירותית חשובה. פעיל אופוזיציה מחלב סיפר כי האש הרסה חנויות רבות באזור במשך הלילה. עימותים כבדים נערכו גם בשכונת סלאח א-דין שבדרום מערב חלב, לפי דיווחי גורמי אופוזיציה. תינוק בן שנה מת בהפגזה בעיר, לאחר שאמו ואחיו נפצעו, כך לפי ארגון זכויות אדם סורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully