וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלוש שנות מתיחות: ירדן שולחת שגריר לישראל

ניר יהב

29.9.2012 / 10:52

בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", הוחזר השגריר הקודם לעמאן, וממלא מקומו החליף אותו בתפקיד. דובר ממשלת ירדן: "שמירה על האינטרסים של ירדן ופלסטין מחייבת שימור הסכמי השלום"

לאחר כשלוש שנים שבמהלכן לא כיהן שגריר מטעמה בישראל, החליטה ממשלת ירדן לשלוח שגריר חדש לתל אביב, שייכנס לתפקידו ב-17 באוקטובר. השגריר החדש הוא ואליד עבידאת, שמונה לתפקידו בישראל כבר לפני כשנה, אולם רק בחודש הבא הוא צפוי להתחיל במשימתו. דובר ממשלת ירדן, סמיח מעאיטה, מסר כי בימים הקרובים יפרסם משרד החוץ הירדני הודעה מפורטת בנושא.

עבידאת יחליף בתפקידו את השגריר הקודם, עלי אל-עאיד, שהושב לעמאן ב-2009 במחאה על מבצע "עופרת יצוקה", ומאז לא שב לישראל. ממלא מקומו בשגרירות החליף אותו מאז בתפקיד. גורמים ירדנים רשמיים מסרו הבוקר (שבת) לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי ההחלטה להשיב את השגריר הירדני לישראל התקבלה, בין השאר, בזכות החלטתה של מצרים לשלוח שגריר חדש לישראל, עאטף סאלם, גם כן ב-17 באוקטובר.

מעאיטה מסר כי אין כל שינוי במדיניות הירדנית כלפי ישראל, וכי "מינוי שגריר חדש בישראל הוא דבר טבעי, לאחר שבמשך שנתיים וחצי לא היה שם שגריר". לדבריו, "העמדה הירדנית ברורה לכולם. השמירה על האינטרסים של ירדן ופלסטין מחייבת שמירה על הסכמי השלום". עבידאת בן ה-42 יהיה השגריר החמישי בישראל מאז נחתם הסכם השלום בין המדינות בשנת 1994.

מאז עלייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשלטון לפני שלוש שנים, הידרדרו מאוד היחסים בין ישראל לירדן. במשך שלוש השנים הללו, נפגש נתניהו עם עבדאללה מלך ירדן, פעם אחת בלבד. המלך הירדני אף התבטא קשות נגד נתניהו והאשים אותו בקיפאון המדיני. מעאיטה הכחיש כי היחסים הידרדרו, ואמר כי היחסים מתנהלים "בגבולות ההסכמים". עם זאת, הודה הדובר כי המלך הירדני מתח ביקורת ברורה על התנהלותה של ישראל מול הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully