וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור חריג - וחשאי: אחיו של מלך ירדן ביקר בהר הבית

טל שלו

4.4.2012 / 17:28

אחרי עשור שבו הדירו בני המלוכה הירדנים את רגלם מישראל, הנסיך האשם, אחיו של המלך עבדאללה, בא לביקור בזק בירושלים, ברקע המתיחות בין ירושלים לעמאן סביב גשר המוגרבים

אחיו של עבדאללה מלך ירדן, הנסיך האשם, בא בצהריים (רביעי) לירושלים לביקור חשאי. האשם, בנו הצעיר של המלך המנוח חוסיין והמלכה נור, סייר בהר הבית, וככל הנראה בא לירושלים כדי לבחון מטעם בית המלוכה את מצבו של גשר המוגרבים, שעמד במוקד של מתיחות מול ישראל לירדן. בתחילה דווח כי המבקר החשאי היה בנו של המלך עבדאללה, יורש העצר הנסיך חוסיין.

ביקורו של הנסיך בהר הבית מגיע יממה אחרי קביעה של בית המשפט העליון, שהורה לוועדת המשנה לערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, לדון מחדש בתוכנית להרחיב את שטח עזרת הנשים בכותל המערבי. עד לדיון חדש בתכנית, הורה בית המשפט כי לא יבוצעו עבודות שיפוץ בגשר. בחודשים האחרונים נעשו מאמצים מדיניים להגיע להסכמה בין ירושלים לעמאן בסוגיית הגשר, במטרה לגבש תכנית לבניית גשר קבוע במקום גשר העץ הרעוע הניצב היום במקום. הגשר הוא הדרך העיקרית המשמשת לא-מוסלמים להגיע מהכותל המערבי להר הבית.

הגשר נסגר לפני כמה חודשים לפי קביעה של מהנדס עיריית ירושלים, שאמר כי יש סכנה להתלקחותו ולהתמוטטותו. ההוראה עוררה זעם מצד ירדן והפלסטינים, ועבור יומיים הגשר נפתח שוב, ונקבע כי הוא יעבור שיפוץ בעתיד. בחמאס הגיבו אז בזעם לסגירת הגשר, ואמרו כי מדובר ב"מתקפה ישראלית על מסגד אל-אקצא, המחייבת התעוררות ערבית ואיסלמית". בארגון אמרו כי "מדובר בתכנית ציונית, שמטרתה לתקוף בסופו של דבר את המסגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully