וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עשה את שלו: גשר המוגרבים נפתח מחדש

טל שלו

14.12.2011 / 9:08

יומיים בלבד לאחר שהוחלט לסגור את המעבר בגשר המוביל מרחבת הכותל להר הבית בגלל "סכנת התמוטטות", הוצבה במקום כבאית, שאפשרה את פתיחת הגשר. עיריית ירושלים זועמת

הסתיים המשבר, נכון לעכשיו: יומיים לאחר שגשר המוגרבים המוביל מהכותל המערבי להר הבית בירושלים נסגר, נפתח הבוקר (רביעי) שוב המעבר במקום. בעקבות הקביעה של עיריית ירושלים, לפיה הגשר נמצא בסכנת התמוטטות, הוצבה במקום כבאית. במקביל, בימים הקרובים יבוצעו במקום עבודות נוספות, שצפויות לצמצם את המפגעים הבטיחותיים.

לאחר סגירת הגשר הגיב חמאס בזעם. דובר חמאס פאזי ברהום אמר ביום שני כי סגירת גשר המוגרבים היא "תחילתה של מתקפה ישראלית על מסגד אל-אקצא" המחייבת "התעוררות ערבית ואיסלמית למען הפסקתה". לדבריו, מדובר בתכנית ציונית שמטרתה לתקוף בסופו של דבר את מסגד אל-אקצא.

התוכנית שיזם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' תאפשר מעבר בטוח של הולכי רגל בשנים הקרובות, תיתן מענה לסכנת הידלקות הגשר ותחזק את התשתיות במבני ברזל. מתוך רצון לזרז ככל האפשר את תנועת היהודים והתיירים להר הבית, כינס אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו את שרי השמינייה לדיון בנושא גשר המוגרבים. בסוף הדיון הוחלט על פתיחת הגשר.

עיריית ירושלים הביעה אתמול חוסר שביעות רצון מהפתרון. מהעירייה נמסר כי "יש להצטער על אזלת היד שהפגינה ממשלת ישראל בטיפול במפגע המכוער והרעוע בלב רחבת הכותל ובכניסה להר הבית. בהליך נכון של קבלת החלטות למימוש הקמת הגשר בהתאם לתכנית המאושרת ניתן להגיע לפתרון הנכון והראוי של הצבת גשר קבוע ובטוח, בדיוק במקום בו עמד הגשר הישן שנים ארוכות". ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הביע חשש כבד כי "בהתנהלות הנוכחית של הממשלה הגשר לא יושלם בעתיד הנראה לעין והסטטוס קוו שהופר ברחבת הכותל לא יחזור למצבו הקודם".

ביום שני סגרה הקרן למורשת הכותל את המעבר בגשר, לאחר שמהנדס עיריית ירושלים שלמה אשכול, התריע כי יש לסגור את הגשר מכיוון שהמבנה מהווה סכנה לציבור, דליק במיוחד ונמצא בסכנת התמוטטות. בשל סגירת המעבר, נמנעה האפשרות מיהודים ותיירים להגיע להר הבית וההגעה התאפשרה למוסלמים בלבד.

אמש: הסתמן פתרון לפתיחת גשר המוגרבים
ביום שני: נסגר המעבר המוביל מהכותל להר הבית

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully