וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 8 בני משפחה הוצאו להורג ליד דמשק

ניר יהב

29.9.2012 / 14:10

גורמי אופוזיציה דיווחו בני המשפחה נרצחו "בדם קר" בידי אנשי המשטר. רשת "אל-ערביה" הודיעה כי תפרסם מסמכים חשאיים המוכיחים את מעורבות אירן ורוסיה בנעשה בסוריה

צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק

גורמי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי צבא סוריה הכפוף למשטרו של הנשיא, בשאר אסד, ביצע טבח בעיר קדסיא שבפרברי דמשק, במסגרתו הוצאו להורג שמונה בני משפחה. עוד דווח כי כוחותיו של אסד פשטו על שכונת ברזה שבדמשק והוציאו להורג ארבעה בני אדם. עד כה נהרגו במהלך היום 41 בני אדם. אתמול נהרגו 120 בני אדם ברחבי סוריה.

גורמי האופוזיציה טענו כי מי שעומד מאחורי הטבח הם "בריוני" המשטר, המכונים "שביחה". דימא שאמי, בכיר באופוזיציה הסורית, אמר לרשת אל-ערביה: "פעילים חמושים הכפופים למשטר הסורי טבחו בדם קר בשמונה אנשים, ביניהם גברים ונשותיהם. הצבא פשט על הכפר עם טנקים, והעביר נשק לילדים מתחת לגיל 15".

חייל של "צבא סוריה החופשי" בחומס. סוריה, ספטמבר 2012. רויטרס
על פי הדיווחים, 41 בני אדם נהרגו היום ברחבי סוריה/רויטרס

חילופי אש כבדים בין כוחות המשטר לפעילי אופוזיציה נערכים גם בעיר חלב ואש פרצה בשוק מימי הביניים, ששימש אטרקציה תיירותית חשובה. פעיל אופוזיציה מחלב סיפר כי האש הרסה חנויות רבות באזור במשך הלילה. עימותים כבדים נערכו גם בשכונת סלאח א-דין שבדרום מערב חלב, לפי דיווחי גורמי אופוזיציה. תינוק בן שנה מת בהפגזה בעיר, לאחר שאמו ואחיו נפצעו, כך לפי ארגון זכויות אדם סורי.

במחוז דרעא כוחות הנאמנים למשטרו של הנשיא אסד הפגיזו אזורים בהם נערכים עימותים, כך דיווחה רשת "אל-ג'זירה". לפחות שישה חיילים נהרגו בעימותים. בדיר א-זור נהרגו ארבעה אזרחים ושני חיילים.

בנוסף דווח על עימותים קשים בין צבא סוריה לבין הצבא הסורי החופשי המתנהלים בשכונת אל-עסאלי שבבירה דמשק. עוד דווח כי הצבא הסורי החופשי נסוג מכפר אל-מזירב שבמחוז דרעא לאחר קרבות קשים שניהל עם צבאו של אסד. במקביל, דווח כי צבא סוריה מפגיז את כפר אל-אתארב שבפרברי חלב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

השריפה בשוק העתיק בחלב:

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה היום כי ממשל אובמה יתרום 15 מיליון דולרים, באמצעות ציוד תקשורת ו-30 מיליון נוספים לסיוע הומניטרי לקבוצות האופוזיציה בסוריה. בכינוס של "ידידי סוריה" אמרה קלינטון כי "זה לא סוד שהניסיונות שלנו להתקדם במועצת הביטחון של האו"ם נחסמו באופן חוזר, אך ארה"ב איננה מחכה". הסיוע ההומניטרי של וושינגטון לפעילי האופוזיציה בסוריה יכלול מזון, מים, שמיכות ושירותים רפואיים. משלוח קודם כבר הגיע לצפון סוריה ביום חמישי האחרון.

"אירן, רוסיה וחיזבאללה מעורבות בנעשה בסוריה"

רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" הודיעה כי תפרסם בהמשך היום מסמכים חשאיים שהגיעו לידיה, שלטענתה מוכיחים, בין השאר, כי אירן, רוסיה וחיזבאללה מעורבות בנעשה בשטחי סוריה. הרשת דיווחה כי השיגה את המסמכים החשאיים בעזרת האופוזיציה הסורית. המסמכים אמורים לשפוך אור חדש על תקרית הפלת המטוס הטורקי לפני מספר חודשים וכן על ניסיונותיה של סוריה לפגוע ביציבותן של לבנון וירדן.

לדברי "אל-ערביה", המסמכים שיוצגו במהלך השבועיים הקרובים יוכיחו כי אירן ורוסיה סייעו למשטר הסורי והתערבו בנעשה במדינה. בנוסף יוצגו בהם הוכחות שחיזבאללה פועל בסוריה ומחסל פעילי אופוזיציה ושהמשטר הסורי עומד מאחורי שורה של פיגועים ופיצוצים ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully