וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "סוריה הזיזה חלק ממאגרי הנשק הכימי שלה"

28.9.2012 / 17:55

שר ההגנה, ליאון פנטה, אמר כי ברשות ארה"ב מידע לפיו דמשק העבירה חלק ממאגרי הנשק למקומות מאובטחים יותר. "לא ברור אם האופוזיציה הסורית השתלטה על חלק מהנשק הכימי"

השלטון הסורי העביר ממקומו חלק ממאגר הנשק הכימי שברשותו לצורך הגברת האבטחה עליו - כך אמר היום (שישי) שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה. לדבריו, עם זאת, רוב אמצעי הלחימה הכימיים של סוריה נותר במקומו, תחת אבטחת השלטונות. "התקבל מודיעין באשר לתנועה בחלק מהמתקנים הכימיים לצורך תגבור האבטחה של הסורים עליהם", אמר שר ההגנה האמריקאי במסיבת עיתונאים שערך בפנטגון, והוסיף: "האתרים המרכזיים נותרו מאובטחים".

האופוזיציה הסורית חושפת: כאן נמצא הנשק הכימי של אסד. יוטיוב, תמונות גולשים
מחסני הנשק הכימי של אסד, על פי גורמי האופוזיציה בסוריה/תמונות גולשים, יוטיוב

פנטה, שנשאל אם כוחות המורדים בסוריה, המתנגדים באופן מזויין למשטרו של אסד, הצליחו להשיג חלק מהנשק הכימי, השיב: "אין ברשותי מידע מסוים בנוגע לאפשרות שהאופוזיציה בסוריה השיגה חלק מאמצעי הלחימה". סוריה מחזיקה במאגרי נשק כימיים עוד משנות ה-70' של המאה הקודמת. על פי ההערכות, מדובר במאגר הנשק הגדול ביותר במזרח התיכון, אך לא ברור מהי הכמות המדויקת של אמצעי הלחימה שברשות צבא אסד.

גורמי אופוזיציה בסוריה דיווחו היום כי קרבות "חסרי תקדים" מתנהלים מהבוקר בעיר חלב. אתמול הודיעו המורדים על תחילת "מתקפת ההכרעה" על העיר. ראש הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, אמר כי הקרבות מתנהלים ללא הפסקה מאז אתמול. "בעבר הם התנהלו ברחוב או בשני רחובות באזור מסוים, אולם כעת הם מתנהלים בכמה חזיתות", הוסיף. גם תושבי חלב שטרם נכנסו למעגל הקרבות דיווחו על עימותים וירי חסרי תקדים.

קצין סורי שערק: אסד ישתמש בנשק כימי נגד אזרחיו

החודש חשף קצין צבא סורי שערק לשורות כוחות המורדים כי משטר אסד מתכנן להשתמש בנשק כימי נגד אזרחיו כמוצא אחרון. הקצין הבכיר, גנרל עדנאן סילו, שהיה אמון על מאגר הנשק הכימי של סוריה, אמר בראיון לעיתון הבריטי "טיימס" כי לפני שערק לטורקיה השכנה, הוא היה עד לשיחות רמות דרג על השימוש האפשרי בנשק כימי נגד מורדים ואזרחים. סילו טען בנוסף כי המשטר הסורי שקל לספק נשק כימי לחיזבאללה לשימוש נגד ישראל. לטענתו, למשטר אין מה להפסיד בחלוקת הנשק. "אם תחל מלחמה בין חיזבאללה לישראל, זה יעשה רק טוב לסוריה", אמר.

הקצין הסורי שערק אישש טענות שהועלו בעיתון "דר שפיגל" הגרמני, לפיהן נציגים ממשמרות המהפכה של אירן נכחו בכמה דיונים בנוגע לסוגיית הנשק הכימי. לדבריו, "הם תמיד באו לבקר ולייעץ. הם תמיד שלחו לנו מדענים ושלחו את המדענים שלנו לשם. הם גם היו מעורבים בסוגיה הפוליטית שדנה כיצד להשתמש בנשק הכימי". עדי ראייה סיפרו לעיתון כי קצינים אירנים, שמשתייכים ככל הנראה למשמרות המהפכה של הרפובליקה האיסלמית, הוטסו במסוקים על מנת להשתתף בניסויים.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully