וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלין: בכיר בקהילה היהודית הותקף, ושלף אקדח

28.9.2012 / 19:07

מזכ"ל המועצה המרכזית של יהודי גרמניה יצא מבית כנסת עם בנותיו והותקף על ידי צעיר אנטישמי, שצעק לו: "חזור למקום ממנו באת". כדי להגן על עצמו, הוא כיוון לעברו אקדח

תקרית על רקע אנטישמי בגרמניה: מיכאל קרמר, מראשי הקהילה היהודית במדינה, נאלץ לאיים עם אקדחו השבוע (רביעי) על צעיר שקרא לעברו קריאות אנטישמיות ואיים לתקוף אותו. המועצה המרכזית של יהודי גרמניה דיווחה כי קרמר, בן 44 המשמש כמזכ"ל המועצה, ספג נאצות ואיומים מהצעיר בעת שיצא מבית כנסת בבירה ברלין, יחד עם שתי בנותיו.

"הצעיר איים עלינו והבהיר כי אם הילדות לא היו שם, הוא היה 'מכסח' אותי", צוטט קרמר באתר האינטרנט של המועצה. בתגובה לדברי הנאצה, כיוון קרמר את האקדח שהוא נושא ברישיון לעבר הצעיר, על מנת למנוע ממנו לתקוף אותו.

העיתון הגרמני "בילד" פרסם תמונה של הצעיר האלים, אותה צילם קרמר באמצעות הטלפון הסלולרי שלו. בתמונה נראה התוקף, שראשו מגולח בחלקו, מניף את ידו תוך שהוא מתכוון לדחוף את קרמר. לפי ציטוט שפורסם בעיתון, במהלך התקרית צעק הצעיר לקרמר: "מה אתה עושה פה? תחזור למקום שממנו באת".

לפני חודש: רב הותקף בברלין

לפני כחודש הותקף רב יהודי בן 53 לעיני בתו בת השש, בשכונת שנברג בברלין, על ידי ארבעה צעירים ממוצא ערבי. הארבעה ניגשו לרב ושאלו אותו אם הוא יהודי. אחד מהם חסם את דרכו והכה אותו בראשו. "הצעירים קיללו את הרב ואיימו על חיי בתו", נמסר בהודעת משטרת גרמניה. הצעירים נמלטו מהמקום, והרב פונה לקבלת טיפול בבית החולים.

ראש עיריית ברלין, קלאוס ווברייט, גינה בחריפות את האירוע ואמר: "מדובר בתקיפה שאירעה בעיר שלווה השייכת לכלל תושביה". הפורום היהודי למען דמוקרטיה ונגד גילויי אנטישמיות פרסם הודעה שבה נכתב כי "חברי הפורום מזועזעים מאוד מאקט האלימות". דובר הפורום, לוי סלומון, אמר כי הרב שהותקף "הוא מהראשונים שהוסמכו לרבנות בגרמניה לאחר תקופת השואה". לדברי סלומון, "הרב מלמד בבית ספר יהודי בעיר ובמשך שנים יזם מפגשים עם אנשי דת נוצרים ומוסלמים".

האוכלוסייה היהודית בגרמניה מונה כ-120,000 אזרחים. היא הוכפלה כמעט פי עשרה בעשרים השנים האחרונות, בעיקר בשל זרם המהגרים ממדינות חבר העמים לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully