וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: אוהדי כדורגל תקפו מילולית רב מקומי

3.9.2012 / 19:34

האוהדים צעקו "יהודים החוצה" והצדיעו במועל יד. הקהילה היהודית המקומית תוקפת את משטרת וינה, ששוטריה היו בזירת התקרית ולא עשו דבר בטענה כי "זהו רק כדורגל"

מנהיגי הקהילה היהודית באוסטריה הזהירו היום (שני) מפני מה שהם כינו הגברת הסובלנות כלפי אנטישמיות במדינה. ההתרעה הגיעה לאחר שרב מקומי מווינה טען כי הותקף מילולית על ידי אוהדי כדורגל ניאו נאצים, בעוד שכוחות משטרה שהיו מקום לא עשו דבר בנידון.

הרב טען כי מספר אוהדים צעקו לעברו "יהודים החוצה!", ואחרים הצדיעו לעברו במועל יד, דבר האסור על פי החוק באוסטריה. הרב הסביר כי המשטרה לא הראתה כל עניין בתקרית, ובמקום זאת ביקשה מן האוהדים להירגע, תוך הטיעון כי "זהו רק כדורגל".

ממשטרת וינה נמסר כי התקרית התרחשה לפני משחק בין קבוצת הכדורגל "רפיד ווינה", לבין הקבוצה היוונית "פאוק" בשבוע שעבר וכי התלונה נחקרת. הרב, שביקש שלא לחשוף את שמו מחשש ליצירת התנכרות כלפיו, אמר כי האוהדים דיברו בשפה הגרמנית, אך לבשו חולצות שתמכו בקבוצה היוונית.

מספר תקריות באירופה בחודשים האחרונים

ראש הקהילה היהודית באוסטריה, אוסקר דויטש, אמר כי זו הוכחה נוספת לכך שתושבי אוסטריה נהפכים לאנטישמים באופן גלוי יותר. דויטש התייחס גם לקריקטורה אנטישמית, שפורסמה בעמוד הפייסבוק של מנהיג מפלגה ימנית קיצונית באוסטריה, וטען כי "אירועים מסוג זה בבירור נועדו להנמיך את סף התגובה עבור אנטישמיות".

רק לפני חודשיים חוללו 34 קברים בחלקה היהודית של בית הקברות המרכזי בבירה וינה. ראש הקהילה היהודית בעיר אמר כי הוא סמוך ובטוח שהמשטרה תמצא את האשמים במעשה. שבוע לפני כן, השחיתו אלמונים בית קברות יהודי בדרום פולין, כשצלבי קרס וסמלים של הארגון האנטישמי "התחייה הלאומית הפולנית" רוססו על עמודי הגדר של בית הקברות "סטאראחוביץ".

לקריאה נוספת
הונגריה: 57 מצבות חוללו בבית קברות יהודי
נער יהודי הותקף בטולוז: "למד ב'אוצר התורה'"
דו"ח מכון ויזנטל: "הימין הקיצוני באירופה מתחזק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully