וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער יהודי הותקף בטולוז: "למד ב'אוצר התורה'"

טל שלו

5.7.2012 / 16:52

הנער הותקף על ידי שני אלמונים כשנסע ברכבת מליון לטולוז. הוא היה בדרך לבית הספר בו נורו למוות הרב יונתן סנדלר, שני בניו והילדה מרים מונסונגו במרץ. "אירוע אנטישמי"

צעיר יהודי בן 17 הותקף אתמול (רביעי) כשהיה ברכבת בדרכו לבית הספר "אוצר התורה" בעיר טולוז בצרפת, שם נורו למוות לפני שלושה חודשים וחצי הרב יונתן סנדלר, שני בניו ובתו של מנהל בית הספר. במשרד הפנים הצרפתי אישרו את דבר התקיפה ומסרו כי הצעיר הותקף בעת שנסע בין העיר ליון לטולוז, ועובד הרכבת ועוד נוסע התערבו וגירשו את התוקפים. הרשויות בצרפת מסרו כי הצעיר היהודי לבש "סממנים דתיים" וכינו את האירוע "מתקפה אנטישמית".

בתקרית אנטישמית חמורה שאירעה בחודש מרץ השנה בעיר נרצחו כאמור הרב יונתן סנדלר ושני בניו - אריה בן השש וגבריאל בן השלוש, והילדה מרים מונסונגו בת ה-8, בתו של מנהל בית הספר. הרוצח - מוחמד מראח, ירה בשלושה בכניסה לאותו בית הספר בו למד הצעיר. במהלך המצור המשטרתי שהוטל על הבית בו אותר מראח לאחר מספר ימים, הוא נהרג - ככל הנראה בעת שקפץ מהקומה השלישית בעוד כוחות המשטרה יורים לעברו.

ההרוג במתקפת הטרור בצרפת  יונתן סנדלר על רקע הבית ספר. אהרן גץ, בחדרי חרדים, AP, ספק 500
בית הספר "אוצר התורה" ותמונתו של הרב יונתן סנדלר/ספק 500, אהרן גץ, בחדרי חרדים, AP

הסוכנות היהודית - "התעוררות אנטישמית באירופה"

בתוך כך, בסוכנות היהודית התריעו מפני "התעוררות אנטישמית מדאיגה באירופה בימים האחרונים", זאת נוכח הצטברות דיווחים על אירועים אנטישמיים ברחבי היבשת. בתחילת השבוע רוססו כתובות נאצה אנטישמיות המכילות את הקריאה "כולם לבוכנוולד" וצלבי קרס צוירו על בניין בו פועלת נציגות הסוכנות היהודית בעיר סנט פטרבורג שברוסיה. אתמול אירעו שני אירועים אלימים בהם הותקפו יהודים בצרפת ובבריטניה. מדובר ברב אשר עידן מטבריה, יו"ר רשת החינוך קול הנער, ששוהה בימים אלו בצרפת, הותקף על ידי בריונים שצעקו לעברו ?יהודי מסריח? במהלך נסיעה במטרו בפריז, ובלונדון אושפז אברך חסידי בן 21 במצב בינוני עד קשה לאחר שהותקף על ידי כנופייה בשכונת סטמפורד היל בלונדון. במקביל, נאלצו אתמול כוחות המשטרה המקומית בריגה, בירת לטביה, לפזר הפגנה סוערת של מאות לאומנים לטביים מול אירועי יום הזיכרון לציון הקהילה היהודית שנספתה בשואה שהתקיימו בבית הכנסת המקומי בהשתתפות נשיא לטביה ובכירי הקהילה היהודית.

ראש כוח המשימה האחראי על האנטישמיות בסוכנות היהודית, עמוס חרמון, אמר כי בסוכנות מודאגים מאוד מאירועי הימים האחרונים ובכלל מעלייה מדאיגה בהיקף האירועים האנטישמיים באירופה מאז הטבח בטולוז במרץ האחרון. "בחודשים מרץ-אפריל-מאי 2012 חלה הכפלה במספר האירועים האנטישמיים לעומת אשתקד", אמר חרמון לוואלה! חדשות, והדגיש כי בנוסף, בסוכנות "עוקבים בדאגה אחרי התגברות האנטישמיות המודרנית ועליית הימין הקיצוני במדינות שונות באירופה בעקבות המשבר הכלכלי".

ברוסיה אין עלייה בתופעות אנטישמיות

בסקר של הליגה נגד השמצה שנערך בחצי השנה האחרונה בעשר מדינות במערב אירופה והוצג בשבוע שעבר בכינוס חבר הנאמנים של הסוכנות עלו מגמות מדאיגות נוספות. לדברי חרמון, מהסקר, שבחן את עמדות דעת הקהל לגבי שורה של טענות אנטישמיות כלפי יהודים וכלפי ישראל, עולה כי 72% מתושבי ספרד ו-60% מתושבי פולין סבורים שיהודים בכל רחבי העולם נאמנים יותר לישראל מאשר למדינות בהם הם יושבים, וכי 73% מתושבי הונגריה מאמינים כי היהודים שולטים באופן מוחלט בעולם הפיננסי העולמי. ?אנחנו רואים שבהונגריה, ספרד ויוון - כל אותן מדינות בהן יש קשיים כלכליים ובעקבות כך עלייה של הימין הקיצוני, יש מגמה מדאיגה של אנטישמיות ודה לגיטימציה נגד ישראל?, אמר חרמון. הוא הדגיש כי בשנים האחרונות פועלת הסוכנות בשיתוף משרד ראש הממשלה והקהילות היהודיות לקידום שינויי חקיקה וגיוס חברי פרלמנט בנושא.

בלילה שבין ראשון לשני רוססו, כאמור, כתובות נאצה אנטישמיות על בניין יהודי בסנט פטרסבורג, בו שוכנים מספר ארגונים יהודיים של אחת הקהילות הגדולות והוותיקות ברוסיה, בהם גם הסוכנות היהודית. לדברי חרמון, דווקא ברוסיה אין עלייה בתופעות אנטישמיות, שכן "המשטר בראשות פוטין פועל נחרצות בנושא". עם זאת, הוא הדגיש כי ישנה תופעה של אנטישמיות של "חוליגנים ספורדים הפועלים תוך שנאת זרים שיש לה גם הלכות על אנטישמיות".

דו"ח של מכון שמעון ויזנטל שפורסם בשבוע שעבר הזהיר מהתגברותן של תנועות הימין הקיצוני בכל מדינות אירופה, ורוסיה בכללן, הן במישור המפלגתי והן בפעילותם של גולחי הראש הניאו נאציים. ?מחלתה העתיקה ביותר של אירופה - שנאת יהודים - שולחת גרורות באירופה הפוסט מודרנית של ימינו. או שהעולם המערבי יתעמת עכשיו עם הרוע, או שנראה את נכדינו צועדים על פי המנונים טוטליטריים חדשים", קבע הדוח.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
דו"ח מכון ויזנטל: "הימין הקיצוני באירופה מתחזק"
חשד לאנטישמיות באוסטריה: 34 קברי יהודים חוללו
רגע לפני היורו: בית עלמין יהודי הושחת באוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully