וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני המס של רומני נחשפו, הטענות נגדו מתרבות

יעל אבן אור, ארה"ב

27.9.2012 / 16:03

ניסיון המועמד הרפובליקני להשתיק את מתנגדיו הוביל לגל טענות נוספות, לפיהן התרומות בהן התהדר הופנו לכנסייה המורמונית והמסים ששילם נמוכים ביחס להונו. רומני: "זה הוגן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

תקופה לא קלה עוברת על המועמד הרופבליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, שממשיך לפגר בסקרים בעקביות ולהסתבך במיני סערות סביב התבטאויות שלו. בשל כך, החליט רומני להיכנע ללחצים מצד מתנגדיו, וביום שישי האחרון פרסם את נתוני החזרי המס שלו. על פי הנתונים, בשנת 2011 הרוויח רומני 13.7 מיליון דולרים, ושילם כ-14.1% מסים, בגובה של מעט יותר מ-1.9 מיליון דולרים. בשנה שלפני כן, שילם רומני 13.9% מסים, שהם 3 מיליון דולר.

אנשי הקמפיין של רומני פרסמו גם מכתב מרואה חשבון הקובע כי הוא שילם במשך יותר מ-20 שנים, עד שנת 2009, מס פדרלי בגובה של 20.2%. כמו כן, כלל המכתב הוכחה כי רומני תרם למעלה מארבעה מיליון דולרים לצדקה בשנה האחרונה, המהווים כמעט שליש מהכנסתו. אולם לצד התגובות המפרגנות בחלק מכלי התקשורת בארצות הברית על נתון התרומה המרשים לכאורה, גם הביקורות לא איחרו להגיע - והדיון על שיעור המס הנמוך ששילם המועמד הוצת מחדש.

הבחירות לנשיאות ארה"ב - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

מיט רומני וסגנו פול ראיין אחרי עצרת בחירות באוהיו. 25 בספטמבר 2012. AP
רומני וסגנו פול ראיין אחרי עצרת בחירות באוהיו/AP

לטענת מבקריו, תרומה בגובה שליש מההכנסות אכן נשמעת כמו נתון מרשים, אולם עבור מיליונר כרומני רצוי אולי להעריך את תרומתו במונחים של השווי הנקי שלו - כלומר, הערך הכולל של כל נכסיו בניכוי חובות תלויים - ולא במונחי הכנסה. השווי הנקי של רומני מוערך כעת ב-250 מיליון דולרים. ארבעה מיליון הם רק 1.6% מהסכום הזה. לצורך השוואה, למימון הקמפיינים של עצמו, תרם רומני סכומים גבוהים בהרבה. בקמפיין של שנת 2008, כשהתמודד רומני מול ג'ון מקיין על המועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, הוא השקיע מהונו 44.6 מיליון דולרים. כשהוא התמודד לתפקיד המושל של מסצ'וסטס הוא מימן בעצמו כשישה מיליון דולרים מתוך קמפיין שעלה בסך הכל 9.4 מיליון דולרים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"זו הדרך לגרום לאנשים להשקיע"

תהייה נוספת שהעלו מתנגדיו של רומני היא למי הוא תרם את הכסף? לפי האתר Business Insider, רוב התרומה של רומני הופנתה לכנסייה המורמונית. לפי ספרי המסים של רומני, ב-2009 וב-2010 כ-80% מתרומותיו הועברו לכנסיה. שאר הכסף, מחולק לתרומות קטנות, הגיע ליותר מ-12 ארגונים אחרים וחלקו מצא גם הוא את דרכו לכנסייה המורמונית או לארגונים דומים כגון אוניברסיטת בריגהם יאנג המורמונית, שבה למד רומני עצמו.

כמו כן, בעקבות אישור הנתונים אודות תשלום המסים של רומני מהשנתיים האחרונות, נשאל רומני בראיון ששודר בתחילת השבוע לתכנית "60 דקות" ב-CBS, אם לדעתו זה "הוגן" שהוא משלם שיעור מס נמוך יותר על רווחיו מהשקעות - כ-20 מיליון דולרים - מאשר אדם שהרוויח 50 אלף דולר בשנה. "כן", השיב רומני, והסביר: "אני חושב שזו הדרך הנכונה לעודד צמיחה כלכלית, לגרום לאנשים להשקיע, לפתח עסקים ולהוציא אנשים לעבוד". החוק שמאפשר לרומני ליהנות משיעור נמוך כל כך של מס על השקעות נחקק רק ב-2003, אולם רומני לא עשה מאמץ להוכיח בהסבריו כי בשנים קודמות, בהם שילמו אנשי עסקים בשיעורו של רומני סכומים של 20% ו-30%, הכלכלה הייתה איטית יותר כיוון שלא היו השקעות.

ביום למחרת פירט נשיא ארצות הברית המכהן, ברק אובמה, חזון מנוגד לזה של רומני. "לי יש חזון שונה בנוגע לדרך שבה גורמים לכלכלה לצמוח. אני מאמין שצריך לעודד צמיחה מהאמצע ולא מלמעלה למטה", אמר אובמה בראיון לתכניתThe View, "ההיסטוריה של ארצות הברית מלמדת כי אנחנו גדלים הכי מהר כשמעמד הביניים משגשג, וכאשר לאנשים שמנסים למצוא את דרכם לתוך מעמד הביניים יש סולמות של הזדמנויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully