וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים סורים מספרים על הזוועות: "תלו אותי מהתקרה"

26.9.2012 / 18:08

בראיונות שניתנו לארגון צדקה בריטי סיפרו הילדים השוהים במחנות פליטים על ההתעללות שחוו: "הכרתי ילד בן שש שלא נתנו לו אוכל ומים במשך שלושה ימים והכו אותו עד שמת"

חליד בן ה-15 סיפר שהוא נתלה מזרועותיו מתקרת בניין בית הספר שלו בסוריה והוכה עד אבדן הכרה. וואעל סיפר שראה ילד בן שש מורעב ומוכה למוות, כשהוא "מעונה יותר מכל אחד אחר בחדר". תיאוריהם של הילדים שאובים מראיונות שפורסמו אתמול (שלישי) עם פליטים שברחו מהעימות בסוריה, שנערכו על ידי ארגון הצדקה הבריטי "הצילו את הילדים". מהדיווח לא ברור מי התעלל בילדים, אך דובר של הארגון אמר כי חלקם שמעו את הוריהם מניחים את האשמה על כוחות המשטר שביצעו את ההתקפות.

פליטים שברחו מסוריה במחנה אל-זעתרי, ירדן, אוגוסט 2012. רויטרס
ילדים סורים במחנה פליטים בירדן/רויטרס

דו"ח של מועצת האו"ם לזכויות אדם שפורסם מוקדם יותר החודש גילה כי כוחות המשטר הסורי ביצעו הפרות של זכויות אדם "בקנה מידה מדאיג", אך דיווח גם על הרג וחטיפות מצד המורדים החמושים הלוחמים נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

הילדים שדיברו עם ארגון "הצילו את הילדים" במחנות פליטים במדינות השכנות לסוריה, סיפרו כי היו עדים לטבח וחזו בחברי משפחה נהרגים. "הכרתי ילד בשם עלאא. הוא היה בן שש. הוא לא הבין מה קרה. נמסר לאביו שהילד ימות אם לא יסגיר את עצמו", אמר וואעל בן ה-16. "הייתי אומר שבן השש עונה יותר מכל אחד אחר בחדר. לא נתנו לו אוכל או מים במשך שלושה ימים והוא היה כל כך חלש שהוא התעלף כל הזמן. הוא הוכה באופן סדיר. צפיתי בו מת. הוא שרד רק שלושה ימים ואז פשוט מת".

הריסות מהפגזת צבא סוריה בכפר חזאנו, מחוז אידליב, אוגוסט 2012. רויטרס
הריסות מהפגזת הצבא בכפר באידליב/רויטרס

חליד סיפר שהוא נלקח עם מאה אחרים לבית ספרו שהפך למרכז עינויים, שם קשרו את ידיו עם אזיקון מפלסטיק. "הם תלו אותי מהתקרה בזרועותיי, כשרגלי לא נגעו ברצפה ואז היכו אותי. הם רצו שנדבר, שנתוודה על משהו", אמר. "אני התעלפתי מרוב הכאב של התלייה והמכות. הם הורידו אותי ושפכו על הפנים שלי מים קרים כדי להעיר אותי. אז התחלפו בתורות כדי לכבות עלי סיגריות", אמר כשהוא מצביע על צלקותיו.

עומאר בן 11 סיפר על חייו בצל ההפגזות. "יום אחד שיחקתי עם אחיי ובת דודתי. הצקנו לה והיא התרגזה. היא עזבה והלכה לביתה. באותו הלילה הפגזה הרסה את ביתה של בת דודתי בת התשע, זו שהרגזנו באותו היום. אני מתחרט על כך שהיא מתה בהרגשה עצובה", הוא אמר. מונתאר, גם הוא בן 11, אמר כי הוא וכמה ילדים אחרים עמדו מחוץ לבית הספר כשכדורים החלו לשרוק מעליהם. "ילד בשם אמג'ד עמד לידי. הוא נורה בראשו. לא הבנתי בהתחלה שהוא מת. הוא נפל על ברכיו בצורה של תפילה", אמר מונתאר והמשיך "אז הרגשתי כאב נוראי. נוריתי גם – בצוואר".

מנהל ארגון "הצילו את הילדים" ג'סטין פורסית', ששמע את תיאורים של הילדים, אמר כי "הסיפורים צריכים להישמע ולהיות מתועדים כדי שאלה שאחראים על הפשעים המחרידים האלה נגד ילדים יתנו את הדין". הארגון קרא לאו"ם להגביר את נוכחותם על אדמת סוריה, כדי שיוכלו לתעד את הפשעים החמורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully