וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בסוריה זולגת לישראל: פצמ"רים נפלו בגולן

פצצות נפלו בין היתר בבוקעתא וליד אל-רום, ובאזור נשמעו פיצוצים, כנראה כחלק מהלחימה בין המורדים לצבא הסורי. אין נפגעים, צה"ל התלונן באו"ם. צפו בתיעוד הלחימה מהגבול

צילום: ג'יליס, עריכה: גדי וינסטוק

כמה פצצות מרגמה התפוצצו הבוקר (שלישי) בשטח ישראל, סמוך לגבול עם סוריה. באזור רמת הגולן נשמעו פיצוצים, ומבדיקה עולה כי מדובר בירי שאירע במהלך חילופי אש המתנהלים בין כוחות המורדים לבין צבא סוריה בצד הסורי, כמה קילומטרים מהגבול.

אחת מפצצות המרגמה אותרה בכפר הדרוזי בוקעתא שבצפון רמת הגולן, ונוספת במטעים סמוך לקיבוץ אל-רום. לא דווח על נפגעים או נזק כתוצאה מהנפילות. כוחות צה"ל ערכו סריקות באזור. תושב בוקעתא סיפר לוואלה! חדשות כי סביב השעה 7:00 נשמעו פיצוצים עזים אך לא ידעו כי מדובר בפצצות מרגמה שהתפוצצו בתוך שטח ישראל. "אנחנו נמצאים ממש מול הכפר ג'ובאתא אל-חשב, ומפעם לפעם יש שם לחימה עזה. בתקופה האחרונה, הלחימה בין צבא סוריה לבין המורדים התחדשה ואנו שומעים שם פיצוצים, נפילות וירי. הבוקר שמענו פיצוצים חזקים מאוד. לא ידענו שאלה פצמ"רים שנחתו בישראל".

דודי מורד, האחראי על התיירות בקיבוץ אלרום, סיפר כי תושבי המקום התעוררו הבוקר לקול פיצוץ חזק. "כל הקומה רעדה, מאוד נבהלנו. כשביררנו מה קרה, התברר שנפל פצמ"ר תועה סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן. מסתבר שזה נפל במטע של אלוני הבשן, בשעת שיא קטיף התפוח", סיפר. "אין בעצם שום נזקים, זה נפל בין שורות עצים. היו קוטפות שדי נבהלו, אבל אין נפגעים בנפש ונזקים לרכוש. הייתה קצת פאניקה, אבל ממה שנמסר מהצבא הכל שגרתי, זה פשוט פצמ"ר תועה".

לדבריו, מהקיבוץ ניתן לראות כי בכל הכפרים הסוריים שממול מיתמר עשן כתוצאה מנפילות של פצמ"רים, עדות למלחמה הקשה בסוריה בין הצבא למורדים. "פצמ"רים נופלים פה מהבוקר סמוך לגבול, אני סומך על צה"ל ומקווה שנעבור את החג הזה בשקט. סך הכל שגרה, ואין שום הוראות מיוחדות", הוסיף.

עשן מירי פצמ"רים ליד הכפר ג'ובאתא אל-חשב מעבר לגבול ברמת הגולן, סוריה, 25 ספטמבר 2012. משה אסרף, ג'יליס
תצפית מרמת הגולן על הכפר ג'ובאתא אל-חשב בסוריה שבו נופלות פצצות, היום/ג'יליס, משה אסרף

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בשעות הבוקר נורו כמה פצצות מרגמה לעבר שטח רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הירי כוון לכפרים בצידו הסורי של רמת הגולן כחלק מהסכסוך הסורי הפנימי. צה"ל הגיש הפרה לכוח האו"ם הפעיל בגבול רמת הגולן וציין כי לא יקבל זליגת ירי סורי לעבר שטח ישראל. כמו כן, ניתנו הנחיות לגורמי הביטחון האזרחיים. כוחות צה"ל נמצאים בערנות גבוהה וימשיכו בפעילותם השוטפת למען שמירה על גבולות ישראל וביטחון תושביה".

מדובר באירוע הראשון שבו חילופי אש בין הצדדים במלחמת האזרחים בסוריה זולגים אל תוך שטח ישראל, אולם בעבר כבר התנהלו קרבות סמוך לגבול. אירוע כזה התרחש בעת ביקור שר הביטחון, אהוד ברק, על קו הגבול לפני כחודשיים. השר הגיע לתצפת על הגבול במוצב צבאי ברמת הגולן, בעקבות פיגוע שאירע בדמשק, ובמהלך ביקורו נשמעו קולות ירי והפגזות, ועשן היתמר מכיוונו הסורי של הגבול.

103 בני אדם נהרגו אתמול ברחבי סוריה. רוב הלחימה בין המורדים לבין כוחותיו של הנשיא, בשאר אסד, התנהלה בבירה דמשק ופרבריה. האופוזיציה דיווחה כי "הצבא הסורי החופשי" - המיליציה החמושה של האופוזיציה - השתלט על הכפר אורם אל-כברי שבפרברי העיר חלב. בימים האחרונים גם מתנהלת לחימה עזה בדיר א-זור שבמזרח סוריה. העיר מיאדין שבמחוז זה הופגזה כמה פעמים בימים האחרונים על ידי מטוסי קרב סורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully