וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד בשלו: "מקרה לוב לא יחזור על עצמו בסוריה"

ניר יהב

20.9.2012 / 17:49

בראיון לעיתון מצרי תקף נשיא סוריה את טורקיה, סעודיה וקטאר: "מסייעים לחמושים". עם זאת, הודה אסד כי משטרו "ביצע טעויות". 132 נהרגו היום בסוריה, מהם 54 בפיצוץ בצפון

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בעוד מניין ההרוגים בסוריה מוסיף לעלות בהתמדה, אסד בטוח ביציבות משטרו: נשיא סוריה בשאר אסד הודה כי נעשו בארצו מספר "טעויות", אולם הבהיר כי "האופוזיציה החמושה לא תנצח. המקרה הלובי לא יחזור על עצמו בסוריה". בראיון שיפורסם במגזין סוף השבוע של העיתון המצרי "אל-אהראם", תקף אסד בחריפות את ערב הסעודית, טורקיה וקטאר על כך שהן מסייעות לטענתו למורדים בסוריה. מדובר בראיון ראשון זה שלוש שנים לכלי תקשורת מצרי.

נשיא סוריה, בשאר אסד, נועד בדמשק עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, ספטמבר 2012. רויטרס
אסד בפגישתו עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, אתמול/רויטרס

על אף שמדבריו השתמע כי הוא אינו מתכוון לוותר על השלטון בקלות, ציין אסד כי "הדיאלוג עם האופוזיציה הוא הדרך היחידה לטפל במשבר במדינה". לדבריו, "אי אפשר לעשות שינוי באמצעות התערבות זרה. אנו ממשיכים ללכת בדרך הרפורמות. קידמנו רפורמות רבות. אני לא אומר שסיימנו אותן. נעשו טעויות ועדיין יש שחיתות שאנו נלחמים בה".

"המשולש האמיתי של המאזן האסטרטגי במזרח התיכון היה תמיד ויישאר תמיד מצרים, סוריה ועירק", אמר אסד. לדבריו, "ערב הסעודית עמדה מאחורי המתקפה ב-67' על מצרים. במקום שיסייעו להענקת יציבות לאזור, הם מעבירים נשק ומסייעים לחמושים. הם מאמנים אותם ומבריחים אותם. גם הטורקים הפסידו רבות מעמדתם כלפי המשבר בסוריה. הממשלה הזו מבינה היטב מהם האינטרסים של העם הטורקי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"המורדים הם שפוגעים בילדים בסוריה"

בתוך כך, שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, גינה אתמול את הדו"ח שפירסמה יוניצ"ף, קרן הילדים של האו"ם – על פיו המשטר נוקט באלימות ואף בעינויים נגד ילדים. "היה ראוי לכלול בדו"ח את הסעיפים הנוגעים למעשים שמבצעות קבוצות טרוריסטים חמושות, הפועלות במימון וסיוע זר", צוטט ג'עפרי ברשת "אל-ג'זירה". לדבריו, "אלו הן הקבוצות הללו שמפרות את זכויות הילדים בסוריה".

ברקע פרסום הציטוטים מראיונו של אסד, שכאמור צפוי להתפרסם במלואו בסוף השבוע, האופוזיציה הסורית דיווחה כי עד כה נהרגו במהלך היום ברחבי המדינה 132 בני אדם. לאורך כל היום תקף צבא סוריה אזורים נרחבים ברחבי המדינה, בראשם חומס וחלב.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 54 בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע בתחנת דלק בצפון סוריה. על פי הודעת הארגון, לפחות 110 בני אדם נפגעו או נהרגו כתוצאה מהפיצוץ במחוז אל רקה במדינה, שככל הנראה אירע בעקבות מתקפה אווירית של הצבא הסורי. על פי הדיווחים, הצבא הסורי החופשי הנלחם בצבאו של אסד הצליח להשתלט לגמרי על אל-רקה - ובעקבות זאת תקף צבאו של אסד בצורה אינטנסיבית את האזור.

מוקדם יותר היום, התרסק מסוק של צבא סוריה סמוך לבירה דמשק ופגע בזנב מטוס נוסעים. עם זאת, לדברי שר ההסברה הסורי, איש מ-200 נוסעיו לא נפגע. "מגדל הפיקוח בשדה התעופה של דמשק אישר כי המטוס נחת בבטחה ולנוסעיו שלום", נמסר בהודעה מהשר שפורסמה בסוכנות הידיעות הממשלתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully