וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 103 הרוגים; אסד נועד עם שר החוץ האירני

נשיא סוריה נועד עם עלי אכבר סאלחי ואמר כי המלחמה בארצו "מכוונת גם לאירן וחיזבאללה". כרוזים שפורסמו ברחבי המדינה הציעו 25 מיליון ד' למי שיביא ללכידת אסד "חי או מת"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בצל מלחמת האזרחים המתנהלת בארצו זה 18 חודשים, נועד היום (רביעי) נשיא סוריה, בשאר אסד, עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי בדמשק בניסיון למצוא פתרון למשבר במדינה. בפגישה, הבהיר אסד לסאלחי כי המלחמה מכוונת לא רק כלפי סוריה, אלא גם כלפי בנות בריתה אירן וחיזבאללה. לדברי אסד, "סוריה הוכיחה פתיחות בהתמודדות עם כל היוזמות שהוצגו בפניה למציאת פתרון למשבר". הוא הוסיף כי "המפתח להצלחה של כל יוזמה הוא הכנות העומדת מאחוריה".

נשיא סוריה, בשאר אסד, נועד בדמשק עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, ספטמבר 2012. רויטרס
המפתח להצלחה של כל יוזמה הוא הכנות העומדת מאחוריה". אסד וסאלחי בדמשק, היום/רויטרס

סאלחי, מצדו, אמר כי סוריה "ניצבת בפני בעיה, ואנו מקווים כי הבעיה הזו תיפתר במהירות האפשרית". עוד אמר סאלחי כי "לסוריה ואירן קשרים חזקים ומוצקים, במיוחד ברמה המדינית". הפגישה נערכה יומיים לאחר פגישה שקיימו נציגים מאירן, מצרים, ערב הסעודית וטורקיה בקהיר, במהלכה קראו לשים סוף ללחימה בין כוחות אסד למורדים ברחבי המדינה. בפגישה בקהיר נכח גם שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי. בטרם נועד עם אסד, נפגש סאלחי גם עם מקבילו הסורי, שר החוץ וואליד מועלם.

לפני הפגישה עם אסד, אמר סאלחי כי פתרון למשבר בסוריה יתקבל "רק בסוריה ובתוך משפחת סוריה". בשיחה עם כתבים עם נחיתתו בשדה התעופה בדמשק, אמר סאלחי כי פתרון למשבר צריך להיות מושג "בשיתוף עם ארגונים בינלאומיים באזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עימותים בין כוחות משטר אסד למורדים בחלב, ספטמבר 2012. רויטרס
בני אדם רבים נפגעו בתוצאה משני פיצוצים בפרבר של הבירה דמשק/רויטרס

בתוך כך, רשת "אל-ערביה" העבירה היום דיווחים סותרים על כרוזים שהופצו ברחבי סוריה ומציעים 25 מיליון דולרים למי שיביא ללכידתו של הנשיא אסד, "חי או מת". חלק מהדיווחים ייחסו את המודעה לאנשי עסקים המתנגדים לאסד ותומכים באופוזיציה, שמטעמי ביטחון שמם נשאר חסוי.

בינתיים, פעילי זכויות אדם במדינה דיווחו כי לפחות 103 בני אדם נהרגו בידי כוחות הביטחון של משטר אסד ברחבי סוריה היום. סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה דיווחה כי בני אדם רבים נפגעו בתוצאה משני פיצוצים בפרבר של הבירה דמשק. על פי הדיווח, הפיצוץ הראשון אירע סמוך לבית ספר תיכון בשכונת קודסיה. מיד לאחר מכן אירע פיצוץ נוסף, במרחק של כ-200 מטרים. עם זאת, לפי הדיווח, בין הנפגעים לא היו תלמידי התיכון.

רשת "אל-ערביה" ציטטה פעילים שדיווחו כי מטוסי קרב סוריים מסוג "מיג" הפגיזו בחלב. עוד דווח, כי פיצוץ בעיר גרם לקריסתו של בניין שאכלס את כוחות המשטר. מוקדם יותר דיווחה הרשת כי כוחות המשטר שרפו מספר בתים בדמשק. אמש דווח כי 148 בני אדם נהרגו ברחבי המדינה.

עימותים בין כוחות משטר אסד למורדים בחלב, ספטמבר 2012. רויטרס
במחצית הראשונה של ספטמבר נהרגו 166 אזרחים/רויטרס

במקביל, גורם טורקי אמר היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי המורדים הסורים השיגו שליטה מלאה על הגבול עם טורקיה שבתל-אביאד, בתום מאבק ממושך עם כוחות המשטר. "אני יכול לאשר שהשער נפל (לידי המורדים)", אמר הגורם שביקש לשמור על אנונימיות. "הוא נמצא בשליטה מלאה של המורדים".

בתוך כך, דו"ח שפרסם הלילה ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" קבע כי אזרחים, בהם ילדים רבים, הם הקרבנות העיקריים של הפצצות והפגזות הצבא הסורי באזורים הנשלטים על ידי פעילי האופוזיציה. הארגון חשף תבנית של התקפות אכזריות באזור הנשלט על ידי המורדים בצפון המדינה. במחצית הראשונה של ספטמבר, לפי הדו"ח, נהרגו 166 אזרחים, בהם 48 ילדים ו-20 נשים ומאות אחרים נפצעו.

עימותים בין כוחות משטר אסד למורדים בחלב, ספטמבר 2012. רויטרס
מטוסי קרב סוריים מסוג "מיג" הפגיזו בחלב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully