וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: עודכנה רשימת החשודים בפשעי המלחמה בסוריה

ארבעה חודשים לאחר הדו"ח הקודם, פרסמה מועצת האו"ם לזכויות אדם רשימה מעודכנת של אזרחים וארגונים בסוריה - משני צדדי המתרס - הנחשדים בפשעים. "עדויות קשות ויוצאות דופן"

מועצת האו"ם לזכויות האדם הודיעה היום (שני) כי גובשה רשימה חדשה של אזרחים וארגונים סורים החשודים בביצוע פשעי מלחמה. משמעות הדבר היא שהם צפויים לעמוד בעתיד לדין פלילי. צוות הפקחים, בראשות פאולו פיניירו, אמר כי הראיות שנאספו הן "קשות ויוצאות דופן" וקראו למועצת הביטחון להפנות את הטיפול בנעשה בסוריה לבית המשפט הבינלאומי. פיניירו ציין כי בסוריה נמצאים גורמים איסלמיים - חלקם הצטרפו לכוחות המורדים והשאר פועלים באופן עצמאי – שגרמו להקצנה הפעולות של הצבא הסורי החופשי במדינה. עוד דווח, כי הצוות לא מתכוון לפרסם את שמות אזרחי סוריה המרכיבים את הרשימה.

חיילי הצבא הסורי החופשי נמלטים מהפצצות בחלב. סוריה, 8 בספטמבר 2012. AP
כוחות המורדים בסוריה נמלטים מההפצצות בעיר חלב, בשבוע שעבר/AP

הדו"ח הראשון בנושא הוגש לאו"ם בחודש מאי השנה, ונכתב בו כי כוחות הביטחון הסורים, ומנגד – כוחות המורדים במדינה, מפרים בשיטתיות זכויות אדם תוך כדי העימותים ביניהם. צוות החוקרים ציין במסמך כי למרבית הפשעים אחראים כוחות הביטחון הסורים, המבצעים הפצצות כבדות והוצאות להורג. עם זאת, גם המורדים הואשמו בעינוי חיילים שנשבו ובחטיפת אזרחים תומכי אסד תמורת כופר או תמורת שחרור אסירים.

הלחימה בין כוחות המורדים לתומכי המשטר בסוריה נמשכה גם בימים האחרונים, כאשר היא מתמקדת במאבק על השליטה בערים הגדולות חלב ודמשק. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, בלילה שבין שבת לראשון נהרגו לפחות 15 בני אדם ברחבי סוריה.

מפקד משמרות המהפכה של אירן, מוחמד עלי ג'עפרי. ספק 500
מפקד משמרות המהפכה, מומחד עלי ג'עפרי/ספק 500

בתוך כך, אתמול הצהירה אירן לראשונה על מעורבותה במתרחש בסוריה. בצעד יוצא דופן, השתתף מפקד משמרות המהפכה של אירן, מוחמד עלי ג'עפרי, במסיבת עיתונאים בטהרן. באירוע אמר ג'עפרי כי אירן מספקת לסוריה סיוע "לא צבאי", אולם הוסיף כי במקרה של מתקפה נגד סוריה, אירן תשקול לסייע לבעלת בריתה להגן על עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully