וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם נפגש עם אסד: "לא מחפש הצלחה מהירה"

15.9.2012 / 15:35

השליח לסוריה, אל-אחדר איברהימי, נפגש לראשונה עם הנשיא, על רקע המשך האלימות במדינה. "נמצה את אפשרויותינו כדי לסייע לעם הסורי לצאת מהסיוט הזה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, נועד היום (שבת) לראשונה מאז החל את שליחותו עם נשיא המדינה, בשאר אסד, בדמשק. "אמרתי שזו משימה קשה, היא עדיין מאוד קשה, היא תישאר קשה, אך אני חושב שמשימה מסוג זה צריכה להיעשות", כך אמר איברהימי במסיבת עיתונאים שכינס בסיום הפגישה. "אני לא לוקח אותה כי אני מחפש הצלחה מהירה עבורי. לקחתי זאת משום שאני מלא תקווה לכך שאוכל לסייע, אך במעט, לעם הסורי".

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה איברהימי נפגש עם אסד בדמשק, ספטמבר 2012. רויטרס
נשיא סוריה אסד והשליח המיוחד איברהימי בדמשק/רויטרס

"אני חושב שהנשיא יודע יותר ממני על הסכנות של המשבר הזה והשלכותיו. אמרתי לנשיא שנעשה ככל יכולתנו כאו"ם וכליגה הערבית כדי להתקדם ולמצות את כל אפשרויותינו ומאמצינו לסייע לעם הסורי לצאת מהסיוט הזה", אמר השליח המיוחד שהגיע ביום חמישי לסוריה. איברהימי הדגיש את המאמצים שנעשים בתיווך בין הצדדים: "אני חושב שזה לא סוד שהפער בין הצדדים רחב מאוד וכך הדברים האלה נעשים. אתה מנסה לסייע לצדדים למצוא בסיס משותף. הבסיס המשותף אכן קיים. אלה סורים, הם אוהבים את המדינה שלהם, הם רוצים שלום במדינה שלהם וייתכן שנוכל לסייע להם להשיג זאת".

איברהימי אמר שאסד ובכירי הממשל הבטיחו לתמוך בעבודתו, וציין כי ישוב במהרה לסוריה לאחר שייוועד עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפגזות בדמשק ובחלב

פעילי אופוזיציה טוענים כי למעלה מ-27 אלף בני אדם נהרגו ב-18 חודשי העימות בין כוחות המשטר של אסד למורדים. עוד דווח כי 160 בני אדם נהרגו אתמול ברחבי המדינה. תושבי דמשק דיווחו הבוקר כי שמעו הפגזות כבדות שלוו במטוסי קרב שחלפו מעל עיר הבירה. רשת אל-ערביה דיווחה מפי עדי ראייה על שטחים חקלאיים בפרברי דמשק שהותקפו בשעות הבוקר המוקדמות. אתמול דווח על הפגזות כבדות בעיר אל-רוסטן שבמחוז חומס.

כוחות המשטר השתמשו במטוסי קרב ומסוקי קרב כדי להכות בצפון העיר חלב באזור שדה תעופה צבאי, לאחר שקרבות כבדים פרצו במקום. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על הפגזות ממטוסי קרב לעבר הערים אל-באב ומראע שליד חלב. תושבי מרעא וחלב הפגינו נגד המשטר למרות ההפגזות הכבדות בסיום תפילות השישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully