וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נהרגו בהפצצה בחלב, המים בעיר אוזלים

עשרות נוספים נפצעו מהפצצת הצבא בעיר. צינור המים האחרון בשכונה התפוצץ ויחלפו ימים עד שיתוקן. קלינטון נפגשה עם פוטין ברוסיה, ולא הצליחה לרתום אותו למערכה נגד אסד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פעילי אופוזיציה בסוריה דיווחו הבוקר (ראשון) כי מטוסי קרב של הצבא הפציצו שכונת מגורים בעיר חלב. לדבריהם, עשרות בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו. המורדים המתבצרים בעיר טוענים כי ההפצצה בוצעה כנקמה על פיגוע שעשו אמש במחסום סמוך.

בהפצצה נחרבו כמה בניינים בשכונת הנאנו, אחת מכמה שכונות במזרח העיר הגדולה ביותר בסוריה, הנצורה זה שלושה חודשים. מניין המתים בהפצצה לא ברור, אך בסרטון ששידרה סוכנות הידיעות רויטרס נראה הרס עצום. תושבים שתועדו בסרטון נראו כשהם חופרים בבוץ כדי לחלץ גופות מבין ההריסות.

חיילי הצבא הסורי החופשי נמלטים מהפצצות בחלב. סוריה, 8 בספטמבר 2012. AP
חיילי "הצבא הסורי החופשי" מחלצים את חברם הפצוע, אמש בחלב/AP

בסרטון נוסף, נראה צינור מים ראשי שהתפוצץ בשכונה. תושבים אמרו כי מדובר באחד ממקורות המים האחרונים שנותרו להם, אחרי שחיל האוויר וטנקים של הצבא הפציצו במכוון את בארות השתייה ברחבי העיר. אנשי ה"צבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של האופוזיציה, ניסו בשעות הבוקר לתקן את הצינור, אך אמרו כי מסתמן שיחלפו ימים רבים עד שניתן יהיה לתקן את התקלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מאות הרוגים בסוריה מדי יום, המעצמות לא מגיעות להסכמה

לפי ועדות התיאום המקומיות, אחד הארגונים המאגדים את אנשי האופוזיציה, בסוריה נהרגו אמש 172 בני אדם מאש כוחות הביטחון. 89 מהם נורו למוות בחלב, בקרבות עזים שנמשכו כ-20 שעות. 55 נהרגו בדמשק והיתר באזור דרעא.

בהודעה שפרסמה הבוקר סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, נאמר כי "הצבא שחרר היום 30 בני אדם שנחטפו על ידי טרוריסטים חמושים באזור חלב. במקביל, הצבא הרג חברים בקבוצת טרור, בהם צלפים". הדיווח הופיע תחת הכותרת "המציאות בשטח".

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, באה הבוקר לרוסיה, ונפגשה עם הנשיא ולדימיר פוטין ועם שר החוץ סרגיי לברוב. לדבריה, וושינגטון תמשיך לתמוך באופוזיציה הסורית, חרף חילוקי הדעות עם מוסקבה.

במסיבת עיתונאים בוולדיוויסטוק, קלינטון הביעה צער על כך שבביקורה ברוסיה, וקודם לכן בסין, לא הצליחה לרתום את שתי המעצמות ללחץ הבינלאומי על הנשיא הסורי, בשאר אסד.

מקורות בפמליה האמריקנית ברוסיה אמרו כי ארה"ב תנסה להפעיל לחץ נוסף על רוסיה וסין עם פתיחת עצרת האו"ם בניו יורק בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully