וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה עירקית נהרגה מפגיעת קטיושה סורית בביתה

8.9.2012 / 17:23

בת החמש נהרגה לאחר שמטח של ארבע רקטות פגעו בעיירה אל-קאים הסמוכה לגבול הסורי. הרקטות נורו ככל הנראה במהלך קרב בעיירה הסורית הסמוכה אל-בוקמל. עירק: "זה פשע"

צילום:רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

עוד קרבן חף מפשע במלחמת האזרחים בסוריה: ילדה בת חמש מהעיירה על-קאים הסמוכה לגבול הסורי נהרגה היום (שבת) לאחר שמטח של ארבע קטיושות שנורו מסוריה פגעו בביתה. מדובר בתקרית הקטלנית ביותר בה נפגעים אזרחים עירקים בעקבות המלחמה בסוריה. הרקטות נורו כל הנראה במהלך קרב שמנהלים כוחות האופוזיציה הסורית נגד כוחות הצבא הנאמן לנשיא בשאר אסד בשדה תעופה ליד העיר אל-בוקמל השוכנת כ-120 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר הסונית דיר א-זור.

גורמים עירקים רשמיים מסרו כי אחת מארבע הרקטות, שנורו לעבר אזור מיושב, פגעה באחד מקירות הבית בו ישבה הילדה. הקיר קרס עליה והרגה. "היא ישבה על ברכי ממש לפני ששמענו את שריקת הרקטה", סיפר אביה של הילדה, פיראס אטללה, תוך שהוא מצביע על כתמי הדם ושברי זכוכיות בביתו, "מיד לאחר הפגיעה ידיעתי שהיא נהרגה", הוסיף בעצב.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות:
אסד ממשיך לאבד גובה: הקונסול הסורי במלזיה ערק
במערב מעריכים: "אסד מחזיק נשק כימי ב-20 אתרים שונים"
מורסי: אעמוד בראש קוורטט לטיפול במשבר בסוריה

בת חמש מעירק נהרגה מפגיעת רקטה שנורתה מסוריה. רויטרס
"מיד ידעתי שהיא נהרגה". גופת הילדה מוצאת מהבית הפגוע, הבוקר/רויטרס

הממשל העירקי הגדיר את התקרית כ"פשע". ממשרד הפנים העירקי נמסר כי למרות שבגדד אינה תומכת באף צד מהנצים בסוריה והיא שומרת על עמדה ניטרלית, "כוחות הביטחון האמיצים שלנו מוכנים להגיב במקרה שתרחיש כזה יקרה שוב".

מלחמת האזרחים בסוריה מעמידה את השלטון השיעי בבגדד במצב רגיש, כשבעלת בריתו הקרובה ביותר של אסד – אירן – שוכנת לגבולה המזרחי, סירב עד כה השלטון העירקי לתמוך בפומבי בקריאה להדיח את הנשיא אסד ממושבו. מנהיגים עירקים חוששים שנפילת אסד תוביל לעליית שלטון סוני בדמשק – מה שעלול להביא להידרדרות בין השכנות. בין לבין, בבגדד דוחים טענות של הממשל האמריקאי לפיהן אירן מטיסה לאסד נשק דרך המרחב האווירי העירקי ללא מפריע.

בחודש שעבר הידקה עירק את האבטחה באזור הגבול עם סוריה לאחר שקרב יריות התפתח בין חיילים סורים לחמוש שירה מכיוון סוריה לעברם. בנוסף, בוצע ירי ארטילרי מכיוון סוריה לשטח עירק. עם זאת, גורם רשמי בעירק אמר אז כי לא ברור מי עמד מאחורי הירי. מאז תחילת המרד הסורי בחודש מרץ אשתקד, חצו כ-4,000 פליטים מסוריה את הגבול והם שוהים בעיירה אל-קאים שובה כאמור נהרגה הילדה העירקית הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully