וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמשק משתלחת במורסי: "מקדם את מדיניות ישראל"

ניר יהב

7.9.2012 / 13:57

סגן שר החוץ הסורי אמר כי נשיא מצרים "נושא באחריות לשפיכות הדמים", והאשים אותו בכריתת בריתות עם ישראל וארצות הברית. היום נהרגו במדינה לפחות 70 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סוריה משיבה בזעם על קריאתו של נשיא מצרים מוחמד מורסי לנשיא סוריה בשאר אסד להתפטר מתפקידו ולהפסיק את שפיכות הדמים במדינה. סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, אמר (שישי) כי מורסי "נושא באחריות לשפיכות הדם בסוריה" והבהיר כי עמדותיו של נשיא מצרים "חיסלו את היוזמה להקים גוף אזורי (שיורכב ממצרים, ערב הסעודית, טורקיה ואירן – נ.י) שמטרתו למצוא פתרון לסכסוך בסוריה".

חמישה אנשי ביטחון סורים נהרגו היום בפיצוץ שאירע ליד מסגד במרכז דמשק. כמה בני אדם נפצעו. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי אופנוע שהכיל חומרי נפץ התפוצץ בשעה שמאמינים יצאו מתפילת יום השישי שהתקיימה במסגד.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בלשכתו בקהיר. 27 באוגוסט 2012. רויטרס
הוא האשם? נשיא מצרים מורסי/רויטרס

בראיון שהעניק לטלוויזיה הסורית אמר מקדאד כי שני הנאומים שנשא באחרונה מורסי – בכינוס המדינות הבלתי-מזדהות בטהרן ובכינוס שרי החוץ הערבים בקהיר – "היוו התערבות בוטה בענייניה הפנימיים של סוריה והיו רחוקים לחלוטין מהמציאות. מטרתם של הנאומים הללו הייתה להצית אלימות נוספת, ולפיכך מורסי נושא באחריות לשפיכות הדם שתהיה".
מקדאד הוסיף והאשים את מורסי בשיתוף פעולה עם ארה"ב וישראל: "מורסי אינו מבין את ההיסטוריה. רוצה לכונן יחסים עם מדינות ערב באמצעות יצירת בריתות שמבטאות את המדיניות האמריקאית והישראלית במזרח התיכון", אמר. לדבריו, מורסי מעדיף לקבל הכתבות מגורמים חיצוניים "על חשבון כבודה של מצרים וכבוד העם המצרי". הוא טען עוד שלאור זאת, מצרים "הופכת למדינה הקטנה ביותר באזור ומעמדה הולך ומפוגג".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

18 בני אדם הוצאו להרוג בפרברי דמשק

כזכור, בנאומו האחרון בפני שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, שאותו נשא ביום רביעי האחרון, אמר מורסי כי דמו של העם הסורי נמצא באחריות מדינות ערב כולן. "אין מנוס מלקבל החלטה שתשים קץ לשפיכות הדמים. נותר עדיין זמן. אנו תומכים תמיכה מלאה בעם הסורי ששואף לקבל את מלוא זכויותיו. על המשטר הסורי ללמוד את לקחי ההיסטוריה ולהבין שהגיע הזמן לשינוי".

ובינתיים, בסוריה, השטח ממשיך לבעור: ברחבי המדינה מדווחים גורמי אופוזיציה על עימותים קשים בין כוחות צבא סוריה לבין המורדים. פעילי אופוזיציה דיווחו כי צבאו של הנשיא בשאר אסד הפגיז את שכונת סאחור בעיר חלב. בנוסף דיווחו כי מטוסי "מיג" תקפו את שכונת בזאעה בעיר. עוד דווח כי 18 בני אדם הוצאו להורג בכפר דיר עסאפיר שבפרברי דמשק. לפי הדיווחים, במהלך היום נהרגו עד כה 70 בני אדם ברחבי המדינה.

עוד בנושא
במערב מעריכים: ”אסד מחזיק נשק כימי ב-20 אתרים שונים”
מורסי: אעמוד בראש קוורטט לטיפול במשבר בסוריה
צפו: המורדים בסוריה הפילו שלושה מטוסים של הצבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully