וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המורדים בסוריה הפילו שלושה מטוסים של הצבא

ניר יהב

4.9.2012 / 22:53

חיילי צבא המורדים הצליחו להפיל שלושה כלי טיס, אחד מהם מסוק. אתר "אל-ג'זירה" נפרץ בידי תומכי אסד בטענה ש"הפיץ שקרים". האו"ם: 103,400 פליטים נמלטו מסוריה באוגוסט

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב, עריכה: יותם בן דוד

חיילי צבא המורדים הסורים הודיעו הערב (שלישי) כי הצליחו להפיל שלושה כלי טיס של צבא סוריה, ביניהם מסוק אחד, מעל שמי שדה התעופה אבו אל-ד'הור שבמחוז אידליב. עוד דיווחה האופוזיציה הסורית כי צבא סוריה ירה פגזים רבים לעבר שכונות בעיר חלב. במקביל, דווח כי הצבא מתחיל לנקוט שיטת לחימה חדשה בחלב: הוא מפיל חביות מלאות בדלק ובחומר נפץ ממטוסי קרב על אזורים מאוכלסים. עד כה דווח על 126 הרוגים במהלך היום ברחבי סוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר של "אל-גזירה" לאחר הפריצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הערב, נפרץ האתר של חברת החדשות "אל-ג'זירה", הממוקמת בקטאר, ככל הנראה על ידי נאמני משטרו של בשאר אסד מסוריה. הפורצים הסבירו את המעשה בתמיכת האתר "בכוחות הטרור החמושים ובהפצת שקרים ומידע מעוות".

באתר הפרוץ נראה דגל סוריה, עם הצהרת גינוי ל"עמדת האתר נגד העם והממשלה הסורית". ההצהרה נכתבה בערבית, וכוונה כלפי הסיקור אותו מעניקה גם תחנת הטלוויזיה בחודשים האחרונים על מלחמת האזרחים ועל המהומות שהחלו במדינה בחודש מרץ בשנה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הישג למורדים הסורים: הפילו מטוס צבאי.
המורדים לצד המטוס שהופל היום בסוריה

תחנת "אל-ג'זירה" לקחה את ההובלה בסיקור תופעת האביב הערבי. קטאר, שהיא כאמור מדינת המוצא של התחנה, תמכה באופן פומבי בתנועת המחאה הסונית שהחלה לפעול נגד משטר אסד. פעילי אופוזיציה בסוריה האשימו את נאמני אסד בפעולת הפריצה לאתר ברשת החברתית "טוויטר". עד כה, לא התקבלה תגובה מצד גורמים בתחנת "אל-ג'זירה".

האו"ם: כמעט רבע מיליון פליטים שמקורם בסוריה

מוקדם יותר היום, דיווחה סוכנות הפליטים של האו"ם על נתונים מדאיגים באשר להמשך הבריחה של פליטים סורים מארצם. על פי הנתונים, יותר מ-103,400 פליטים נמלטו למדינות שכנות במהלך חודש אוגוסט, וכך כמעט הכפילו את מספר בני האדם שנמלטו מהמדינה מאז החלה ההתקוממות בנשיא אסד, לפני כשנה וחצי. בסך הכל, מוגדרים היום 235,300 בני אדם כפליטים שמקורם בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully