וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המוסד מחסל מדענים שלנו ואחראי לפיגועים בשטחנו

ניר יהב

3.9.2012 / 13:38

שר ההסברה, עמראן זועבי, אמר כי ישראל מחמשת את האופוזיציה וכי נמצאו "טביעות אצבע" של המוסד בפעולות טרור בשטחה. הוא האשים כלי תקשורת בשיתוף פעולה עם המורדים

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סוריה מפנה אצבע מאשימה על ישראל בביצוע פיגועים על אדמתה ובחיסול מדענים, מומחים, רופאים ובכירים, ואומרת בפירוש כי שירותי המודיעין של ישראל אחראים להסלמה במלחמת האזרחים המתחוללת במדינה זה שנה וחצי. כפי שפורסם בוואלה! חדשות, לפחות שלושה מדענים סורים מתו לאחרונה בנסיבות מסתוריות.

שר ההסברה של סוריה, עמראן זועבי, אמר כי בסוריה בוצעו כמה פיגועים שחושפים "טביעות אצבע של המוסד". בשיחה עם עיתונאים, הוא אמר הבוקר (שני) כי ברחבי המדינה אותר נשק רב שמקורו בישראל, והאשים את האופוזיציה הסורית ואת הזרוע המזוינת שלה – "הצבא הסורי החופשי" – בבגידה, בשל קשריה שיש לה, לטענתו, בישראל. "מי שנמצא בקשר עם גורם ישראלי הוא בוגד", אמר זועבי, "מי שמקבל נשק ישראלי בשדה התעופה בטורקיה אינו חלק מהאופוזיציה הלאומית".

זועבי התייחס בדבריו גם לביקורת הקשה שמתח על סוריה הנשיא המצרי מוחמד מורסי, והשיב לה במלים קשות. "הדם הסורי נמצא על ידיו של מורסי ועל ידיהם של הסעודים, של הטורקים ושל הקטארים", אמר. "מה ההבדל בין מצרים של חוסני מובארק, למצרים של מוחמד מורסי? מה המשטר של מורסי עושה ביחס למצור על עזה? מה המשטר שלו עושה בקשר לגז שמעבירה מצרים לישראל? מה מורסי עושה בעניין הסכם השלום עם ישראל?".

השר הסורי טען כי כמה ערוצי טלוויזיה "שותפים לשפיכת דמם של הסורים". הוא תהה כיצד אותם ערוצים מצליחים לסקר בצורה רחבה את מעשי הטבח והפיצוצים הרבים שמתרחשים ברחבי סוריה. "משמעות הדבר היא שערוצים אלה יודעים מראש מתי המעשים האלה יקרו", אמר. לדבריו, כי כל עיתונאי שנכנס לסוריה בדרך בלתי-חוקית "מעמיד את עצמו בפני העמדה לדין וצפוי להיעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully