וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "נקיון כפיים זה לא שולי, אולמרט מושחת"

פנחס וולף

24.9.2012 / 17:30

יו"ר העבודה תקפה את ראש הממשלה לשעבר שטען כי הוא "יוצא זקוף קומה" לאחר גזר דינו, ואמרה כי מדובר ביהירות ועיוורון. "אסור היה לו להיות ראש ממשלה מלכתחילה"

עריכה: יאיר דניאל

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מתחה היום (שני) ביקורת חריפה על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לאחר שבית המשפט גזר עליו שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 75,300 שקלים, בשל הרשעתו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות.

יחימוביץ' טענה כי הודעתו של אולמרט, על כך שהוא "יוצא זקוף קומה" מצביעה על יהירות ועיוורון. "נקיון כפיים הוא לא תכונה שולית, אלא הכרח בסיסי שאי אפשר בלעדיו לכהן בכהונה ציבורית", טענה יחימוביץ'.

"אהוד אולמרט מושחת ועבריין מורשע. בפעם הראשונה בתולדות המדינה מורשע ראש ממשלה ונידון למאסר על תנאי של שנה. דברי השופטים חמורים במיוחד. הם מדברים על שחיתות, על חוצפה, על חומרת המעשים, על הצורך להיזהר מלסווג את העבירות כטכניות, ועל כך שהיה אפשר להטיל עליו מאסר בפועל. ההרשעה, התכסיסנות, היעדר הבושה, היהירות, ואמירת ה'ראש המורם' היא עדות נוספת לכך שאסור היה לאולמרט להיות ראש ממשלה מלכתחילה".

אהוד אולמרט נותן הצהרה מחוץ לביתו לאחר גזר הדין , סמפטמבר 2012. עומר מירון
אולמרט שב לביתו אחרי גזר הדין/עומר מירון

מוקדם יותר נשמעו תגובות לא אוהדות גם מצד יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שאמרה כי "ראש ממשלה בישראל אינו יכול להיות מורשע אפילו בעבירה אחת. העובדה שאולמרט הורשע בהפרת אמונים צריכה להרחיק אותו מהמערכת הפוליטית לתמיד". גם ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) מתחה ביקורת חריפה על בית המשפט ואמרה כי "מערכת המשפט התגלתה היום כחסרת שיניים. שופטי המחוזי סללו את דרכו של עבריין מורשע בשחיתות שלטונית חזרה לשמור על השמנת".

מנגד, בקדימה בירכו על החלטת בית המשפט. יו"ר קדימה, שאול מופז, אמר כי "לאהוד אולמרט יש זכויות רבות, ואני שמח שבית המשפט בחר שלא להתעלם מכך". גם ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר כי "הסיפור הזה נגמר באופן סופי ומוחלט וראוי כי הפרקליטות תתעשת. אין מקום לערעור ויש להניח עתה לאולמרט".

גם ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי "מי שלא הספיק לו פסק דין כדי להבין שהודח כאן ראש ממשלה שלא בצדק, הרי שגזר הדין שניתן היום מוכיח זאת פעם נוספת וטוב היה לו אותם אלו שמיהרו לחרוץ את דינו יסיקו מסקנות אישיות ויפרשו מתפקידם". חסון הוסיף כי הוא מחזק את אולמרט ומייחל לראות אותו שב בהקדם למערכת הפוליטית.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
עונש קל: שנה מאסר על תנאי וקנס לאהוד אולמרט
אולמרט בביתו: ”העם הזה זכאי לקצת רגיעה”
ערעור בדרך? התביעה: "פרשת אולמרט לא הסתיימה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully