וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט בביתו: "העם הזה זכאי לקצת רגיעה"

24.9.2012 / 16:17

ראש הממשלה לשעבר שב לביתו לאחר שבית המשפט גזר עליו שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 75,300 שקלים בשל הרשעתו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. "רוצה לברך את כל עם ישראל"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

שעות לאחר שעונשו נגזר בבית המשפט המחוזי בירושלים, שב היום (שני) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לביתו. "מה שחשוב עכשיו, אנחנו עוברים לאווירה של חג של יום כיפור, אני רוצה לברך את כל עם ישראל שתהיה חתימה טובה לכל עם ישראל. העם הזה זכאי לקצת רגיעה וקצת תקווה ואני מקווה שתהיה לו. גמר חתימה טובה", אמר אולמרט עם הגעתו לבית.

לגזר הדין המלא

עוד קודם לכן, לאחר הקראת גזר דינו, התייחס אולמרט להחלטת בית המשפט לגזור עליו שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 75,300 שקלים, בשל הרשעתו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. "לפני שלושה שבועות אמרתי שאני מקווה לצאת זקוף קומה מבית המשפט, ואני יוצא זקוף. אני מקבל ומכבד את הכרעת בית המשפט לגבי מה שהורשעתי", אמר אולמרט.

אהוד אולמרט נותן הצהרה מחוץ לביתו לאחר גזר הדין , סמפטמבר 2012. עומר מירון
אולמרט כבר בביתו בצהריים/עומר מירון

בעקבות ההחלטה יוכל אולמרט להתמודד על מקום בכנסת בבחירות הבאות, משום שאין בעונשו קלון. עם זאת, בשל האישומים שעדיין תלויים נגדו בתיק הולילנד, הוא לא יוכל לכהן כשר.

בגזר הדין, המשתרע על פני 27 עמודים, התייחסו תחילה השופטים מוסיה ארד, משה סובל ויעקב צבן, לחומרת העבירות בהן הורשע אולמרט. "עבירת הפרת האמונים היא עבירה מיוחדת לעובדי ציבור במטרה להגן על הציבור", קבעה הנשיאה ארד. "יש להתייחס אליה כעבירה חמורה, הנגועה בשחיתות שלטונית, ולא להקל בה ראש כעבירה פרוצדורלית". בית המשפט ציין כי "טיפול הנאשם בכל עניין שבו עוזרו אורי מסר היה מעורב - פגיעה בערכים המוגנים במנהל תקין". עוד כינו זאת "פגיעה מהותית באמון הציבור בעובדיו, בטוהר המידות של עובדי הציבור ובתקינות פעולת המפעל הציבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בגזר הדין בפרשת מרכז ההשקעות, ספטמבר 2012. עומר מירון
"פגיעה מהותית באמון הציבור בעובדיו"/עומר מירון

השופטת הוסיפה כי "חומרת המעשים מצדיקה ברגיל עונש מאסר בפועל", אך ציינה כי מדובר במקרה מיוחד מאוד, שבו הנאשם כבר נפגע קשות עוד לפני גזירת דינו, בין היתר משום שנאלץ לעזוב את תפקידו בעקבות העדות המוקדמת בפרשת טלנסקי, בה זוכה. "הפסקת כהונתו כראש ממשלה נחשבת בדרך כלל לתוצאה מתבקשת, אך נודעת לה משמעות בקשר לעונש". השופטים התייחסו גם לזיכויו של אולמרט מהפרשות שבגינן התפטר. "אין להתעלם מכך", ציינו השופטים. עוד כתבו השופטים, כי בשל ההליך המוקדם "נגדעו כוונותיו של אולמרט לפעול למען המדינה, ויש לקחת זאת בחשבון, לצד העובדה שמהחקירה ועד הזיכוי עברו ארבע שנים, ויש להתייחס למחיר השלם שאולמרט שילם". הם סיכמו כי "לולא הנסיבות המיוחדות, היה מקום לגזור עבודות שירות".

"אין צורך להכביר מילים על היותה של כהונת ראשות הממשלה פסגת מאוויו של פוליטיקאי בישראל", הוסיפו השופטים. "הנאשם הגיע לפסגה זו, הספיק להגשים מהלכים בתחומים שונים, ותכנן, לדבריו, להוציא אל הפועל תוכניות נוספות בהן תלה תקווה למען המדינה ואזרחיה. כל אלה נגדעו באחת בשל הליך של עדות מוקדמת וחקירה ושתי פרשות שהסתיימו בסופו של יום בזיכוי". עוד התייחסו לפרק הזמן הארוך של החקירות ושל המשפט, והעובדה שאולמרט ויתר על זכויות שמגיעות לו כראש ממשלה לשעבר וכן על תרומתו הציבורית ארוכת השנים.

עוד בנושא
ללא קלון: שנה מאסר על תנאי וקנס לאהוד אולמרט
ערעור בדרך? התביעה: "פרשת אולמרט לא הסתיימה"
בקדימה מברכים: נשמח לראות את אולמרט שב לפוליטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully