וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור בדרך? התביעה: "פרשת אולמרט לא הסתיימה"

הפרקליטות הבהירה כי מבחינתה גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אינו מהווה את סוף הפרשה. "סברנו שראוי להטיל עונש חמור". ההערכה: הערעור - על פרשת טלנסקי

עריכה: יאיר דניאל

התובע במשפט אולמרט, פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, הגיב היום (שני) לגזר הדין שהוטל על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בעקבות הרשעתו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. בתגובתו אמר אברבנאל כי ההחלטה האם להגיש ערעור על גזר הדין והכרעת הדין עדיין לא התקבלה אך הדגיש כי "חשוב לומר: הפרשה עוד לא הסתיימה, לגמרי לא".

"בית המשפט הנכבד קבע היום שבמאסר אשל אולמרט יש חומרה רבה ושברגיל התנהגות כזו מצדיקה מאסר בפועל ועבודות שירות", קבע אברבנאל. "יחד עם זאת בית המשפט הסתפק בהטלת מאסר על קנאי וקנס ולהימנע ממאסר ועבודות שירות". אברבנאל הבהיר כי הפרקליטות מבינה את שיקולי בית המשפט. "איננו חולקים עליהם, אחנו ציינו אותם בעצמנו בטיעונים שלנו. השאלה היא מהי נקודת האיזון במכלול השיקולים האלה. אנחנו חשבנו שעיקרון השוויון בפני החוק לא מאפשר להטיל על אולמרט עונש פחות ממאסר ועבודות שירות", אמר אברבנאל.

אברבנאל אמר עוד כי "סברנו שבגין פעולות שנעשו בניגוד עניינים, תוך מתן הטבות בשווי מיליוני שקלים, ראוי להטיל עונש חמור. זאת גם לאחר השיקולים החריגים שבפרשה". הוא הוסיף כי "בית המשפט הנכבד קבע אחרת. אנחנו מכבדים את קביעתו ולא ניתן כאן הצהרות מהשרוול. נראה אם נגיש על כך ערעור".

ההערכה הרווחת היא שהפרקליטות תערער על הזיכוי של אולמרט בפרשת טלנסקי, זאת לאור העובדה שהשופטים קבעו בהכרעת הדין כי אכן הועברו כספים מטלנסקי אל אולמרט, זאת בניגוד לזיכוי בפרשת ראשונטורס, ששם נקבע כי אין הוכחה שאולמרט ידע על המימונים העודפים. כמו כן, סביר להניח שהפרקליטות תערער על העונש שנגזר על אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות.

לגזר הדין המלא

"נגררה למשפט לא שלה"

עו"ד נבות תל צור, אחד מסנגוריו של אולמרט, הגיב לדברי אברבנאל ואמר כי אם תחליט הפרקליטות על הגשת ערעור -הדבר "ייתפש כרדיפה". פרקליט נוסף של אולמרט, עו"ד אלי זוהר, טען גם הוא כי הפרשה הסתיימה. "מבחינת תפישת עולמי המקצועית אכן תם ונשלם המשפט. ואם אני רוצה להיתלות בדעת גדולים, אני מסתמך על בית המשפט העליון שלפני שבוע קבע שלא ראוי, נכון או ניתן לערער על פסק דין שניתן פה אחד על ידי שלושה שופטים, פסק דין של זיכוי כמובן", אמר זוהר. "אנחנו יוצאים כפי שנכנסנו – אופטימיים", סיכם.

פרקליטה של שולה זקן, מיכה פטמן, אמר כי בית המשפט הבהיר שבמקרה של מרשתו לא הייתה כוונת מרמה. "בית המשפט סיפר על אירוע שנבע מאי סדרים, אי תקינות בהתנהלות שלה ותו לא. לא כוונת מרמה, לא כוונת הונאה", אמר פטמן. "בית המשפט הזכיר שהמדינה גררה את זקן ל'משפט לא שלה'. כשמישהו נגרר למשפט לא שלו ככלי - זו התוצאה", אמר.

גורמים בצוות ההגנה מסרו לוואלה! חדשות כי גזר הדין ביטא היטב את דעתם של השופטים שמה שהוביל להדחת ראש ממשלה בישראל היה ללא ספק המהלכים שיזמה הפרקליטות ושבדיעבד התבררו כמהלכים לא מוצדקים ולא ראויים. "האמת שהשמענו לאורך כל המשפט קיבלה היום תוקף בגזר הדין. גם בגזר הדין עצמו השופטים בהחלט ביטאו את אי שביאות רצונם על כך שהפרקליטות רוצה לערער", אמרו הגורמים.

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על אולמרט שנה אחת של מאסר על תנאי וקנס בגובה 75,300 שקלים. יחד עמו נגזר גם דינה של עוזרתו האישית שולה זקן, שהורשעה גם היא בפרשה - תשעה חודשי מאסר על תנאי, וקנס בסך 40 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully