וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה חזרה בה: מבקשת עבודות שירות לאולמרט ללא קלון

5.9.2012 / 12:24

הפרקליטות טענה כי "מעשי הנאשם הם מהחמורים בעבירת הפרת אמונים", אולם יש להקל בעונשו מהטעם שנאלץ להתפטר לאחר העדות המוקדמת בפרשת טלנסקי. התביעה ויתרה על הטלת הקלון

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח הבוקר (רביעי) שלב הטיעונים לעונש של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת מרכז ההשקעות, בה הורשע בהפרת אמונים לפני כשלושה חודשים. נציג הפרקליטות בדיון, פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנל, הודה במהלך הדיון כי העדות המוקדמת בפרשת טלנסקי, טרם החל המשפט בעניין, היא שהביאה להתפטרותו של אולמרט ובעניין זה יש כדי להקל בעונשו, "מתוך מכלול השיקולים ולאור התפטרותו וירידתו מהפסגה אל התחתית". לפיכך ביקשה הפרקליטות עונש של שישה חודשי עבודות שירות, וכן מאסר על תנאי וקנס". בנוסף, ביקשה הפרקליטות לגזור שישה חודשי עבודות שירות גם על ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן.

בסוגיית הטלת הקלון, ממנה חשש אולמרט, הוסיף נציג הפרקליטות כי "קיבלנו מכתב מההגנה שמספק אותנו בעניין זה, ולכן לא יתקיים דיון בעניין".

עם זאת, בפתח דבריו הדגיש פרקליט מחוז ירושלים את חומרת העבירה בגינה הורשע אולמרט, כשהסביר כי "מעשיו של הנאשם הם מהחמורים במדרג החומרה בעבירת הפרת אמונים. מעמדו הוא הגבוה ביותר שיש, אין יותר גבוה מזה. ומעמדו הוא בליבת ההתרחשות. הוא גרם לפגיעה קשה באמון הציבור, זו עבירת הפרת אמונים מהחמורות שיש".

הפרקליטות ציינה שמדובר בהפרת אמונים ללא מרמה, שלא הוכח נזק ישיר לקופת המדינה, ושלא מדובר באינטרס ישיר אלא של מייצג, כעו"ד מסר. לפיכך - "מתחם הענישה מתחיל ב-6 שישה חודשי עבודות שירות ומסתיים ב-12 עד 15 חודשי מאסר בפועל, בתוספת קנס ומאסר על תנאי".

בתגובה, ביקש פרקליטו של אולמרט, עורך הדין אלי זוהר, שלא להעניש את מרשו אשר "נענש מספיק". לדבריו, "בנסיבות החריגות והייחודיות של פרשה זו, אהוד אולמרט נענש מספיק, אפילו יתר על המידה, ולכן אין להטיל עליו עונש נוסף".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בשלב בטיעונים לעונש, מחוזי ירושלים, ספטמבר 2012. עומר מירון
הפרקליטות תתעקש על הטלת הקלון. אולמרט באולם בית המשפט, הבוקר/עומר מירון

כמו כן, ביקשה הפרקליטות לגזור על שולה זקן שישה חודשי עבודות שירות. נציג הפרקליטות נימק כי "לפנינו עובדת מדינה די בכירה שמאפשרת לעצמה פעם אחר פעם להפר את הכללים, להשמיע דברי כזב ברורים ולשתף פעולה עם גורמי חוץ על מנת לסייע למצגי השווא, והכל בסכומים גבוהים מאוד".

עם פתיחת שלב הטיעונים לעונש הודיע עורך הדין זוהר, כי ויתר על האפשרות הניתנת בשלב זה לזמן עדי אופי. "לאחר התלבטות החלטנו לא להביא ראיות אופי בשלב הזה של הדיון ולהסתפק בדברים שכבר נאמרו בבית המשפט". לדבריו, "קיבלנו אלפי פניות של אנשים שרצו להופיע כאן ולהעיד, אולם בחרנו להסתפק בדברים ששמעתם על חייו של אולמרט מפיו ומפי עדי התביעה וההגנה".

לדבריו, אולמרט זוכה "משלוש הפרשות המרכזיות בתיק", לא לפני שתואר כ"מושחת, רמאי ונוכל". "פרשת מרכז ההשקעות לא הייתה מגיעה למשפט אם היה הייתה עומדת בפני עצמה, אם לא היו מתלוות אליה הפרשות האחרות", אמר עו"ד זוהר. "במסכת הפרשות האחרות, מהן זוכה, ריסקו את תדמיתו, הרסו את מפעל חייו, תייגו אותו כמושחת ורודף בצע והביאו להתפטרותו מראשות הממשלה. תחת העננה הזו הוא חי כל שנות החקירה ותחת העננה הזו הוא ניהול את משפטו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

זוכה ממרבית האישומים ב"ראשונטורס" וב"פרשת המעטפות"

פרקליטו של אולמרט, עורך הדין אלי זוהר, הודיע טרם הדיון כי בכוונתו לוותר על כל התנאים מהם נהנה מרשו כראש ממשלה לשעבר, וזאת כדי לא לאפשר לפרקליטות לטעון שבגין תנאים אלה יש להטיל עליו קלון. עם זאת, התובע בתיק הודיע כי הדבר לא ישנה את כוונתו לבקש קלון. "במקרה שלפנינו סברה המדינה, על פי כל המבחנים שנקבעו בפסיקה, כי יש במעשה שבו הורשע הנאשם קלון. מכאן חובתה של המדינה לעתור לקביעת קלון במסגרת גזר הדין", נכתב בתגובה.

כזכור, ביולי האחרון ספגה הפרקליטות מכה קשה לאחר ששופטי בית המשפט המחוזי זיכו את אולמרט ממרבית האישומים נגדו בפרשת "ראשונטורס" ובפרשת "מעטפות הכסף". במקביל, הורשעה ראש לשכתו, שולה זקן, בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בפרשת "ראשונטורס", וזוכתה משאר העבירות שיוחסו לה.

אולמרט וזקן לא חדלו מלחייך במשך כל הקראת הכרעת הדין, ומיד לאחר מכן דרשו מקורביו של אולמרט לבוא חשבון עם הפרקליטות ובמיוחד עם העומד בראשה – פרקליט המדינה, משה לדור, שהפך למזוהה יותר מכל עם תיק אולמרט. הגדיל לעשות העיתונאי, וחברו הטוב של אולמרט, אמנון דנקנר, שאמר כי "על פרקליט המדינה לא רק להתפטר, אלא להתאבד". עוד באותו היום, הבהיר לדור כי אין בכוונתו להתפטר ודחה את הטענות כי הגשת כתב האישום במתכונתו הנוכחית הייתה טעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully