וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקדימה מברכים: נשמח לראות את אולמרט שב לפוליטיקה

ראש הממשלה לשעבר יוכל להתמודד על מקום בכנסת, וחברי מפלגתו לשעבר הרבו בתגובות אוהדות: ”יש לו זכויות רבות”. מנגד, חוטובלי תקפה: ”מערכת המשפט חסרת שיניים”

עריכה: יאיר דניאל

לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) את דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, החלו לזרום תגובות מצד שרים וחברי כנסת, שהתייחסו בעיקר למשמעות הפוליטית של הדברים: לפי גזר הדין יוכל אולמרט להתמודד על מקום בכנסת בבחירות הבאות משום שאין בעונשו קלון, אך עם זאת לא יוכל לכהן כשר.

לגזר הדין המלא

יו"ר קדימה, שאול מופז, אמר כי הוא מברך על כך שבית המשפט החליט שלא לגזור קלון על אהוד אולמרט ומאחל לו ולבני ביתו גמר חתימה טובה ושנה טובה. "לאהוד אולמרט יש זכויות רבות, ואני שמח שבית המשפט בחר שלא להתעלם מכך", מסר מופז. גם ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר כי "הסיפור הזה נגמר באופן סופי ומוחלט וראוי כי הפרקליטות תתעשת. אין מקום לערעור ויש להניח עתה לאולמרט".

עוד על גזר דינו של אולמרט:
ללא קלון: שנה מאסר על תנאי וקנס לאהוד אולמרט
ערעור בדרך? התביעה: "פרשת אולמרט לא הסתיימה"

אהוד אולמרט לאחר גזר הדין יוצא מבית המשפט , ספטמבר 2012. דרור עינב
אולמרט יוצא מבית המשפט לאחר קבלת גזר הדין, היום/דרור עינב

נימה דומה נשמעה גם מצד יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס). "אולמרט שילם מחיר כבד ומה הוא יעשה כעת ומה לא – זה שיקולים שלו. הזכות הלגיטימית שלו היא להתמודד לכנסת והציבור יעשה את החשבון שלו אם לבחור בו או לא. הוא היה ראש ממשלה טוב ועשה הרבה מהלכים טובים".

גם ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי "מי שלא הספיק לו פסק דין כדי להבין שהודח כאן ראש ממשלה שלא בצדק, הרי שגזר הדין שניתן היום מוכיח זאת פעם נוספת וטוב היה לו אותם אלו שמיהרו לחרוץ את דינו יסיקו מסקנות אישיות ויפרשו מתפקידם". חסון הוסיף כי הוא מחזק את אולמרט ומייחל לראות אותו שב בהקדם למערכת הפוליטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ראש ממשלה בישראל אינו יכול להיות מורשע בדבר"

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר כי "בית המשפט קבע מפורשות כי ראש ממשלה בישראל הורד מתפקידו לחינם בשל שתי פרשיות בהן זוכה. זהו מסר חד וברור לפרקליטות וראוי שהפרקליטות תרכין ראש בפני בית המשפט ותפנים מסר זה". מקורבו של ראש הממשלה לשעבר, אמנון דנקנר, אמר כי חשוב לקבל את העובדה שהייתה עבירה. "יש כבר אנשים שהפנים שלהם נהיים כחולים מרוב שהם מנפחים את העבירה הזאת. צריך לקחת הכל בפרופורציות".

מנגד, נשמעו תגובות פחות אוהדות מצד יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שאמרה כי "ראש ממשלה בישראל אינו יכול להיות מורשע אפילו בעבירה אחת. העובדה שאולמרט הורשע בהפרת אמונים צריכה להרחיק אותו מהמערכת הפוליטית לתמיד". גם ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) מתחה ביקורת חריפה על בית המשפט ואמרה כי "מערכת המשפט התגלתה היום כחסרת שיניים. שופטי המחוזי סללו את דרכו של עבריין מורשע בשחיתות שלטונית חזרה לשמור על השמנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully