וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "האיום מסיני לא ייפסק גם לאחר סגירת הגבול"

23.9.2012 / 12:38

הרמטכ"ל ביקר בגבול מצרים, בעקבות תקרית הירי שבמהלכה נהרג רב"ט נתנאל יהלומי, ותחקר מפקדים ולוחמים במקום. "אנו מגנים על הגבולות ומי שבוחר להיות לוחם לוקח זאת בחשבון"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

צפו בנתניהו מדבר בישיבת הממשלה, הבוקר

"גבול סיני ימשיך לאתגר אותנו. נעשה מאמץ אדיר בשנתיים האחרונות לסגור את הגבול, והוא ייסגר - אך גם כשייסגר לא ייפסק האיום", כך נשמע הרמטכ"ל בני גנץ במהלך ביקורו הבוקר (ראשון) בגבול עם מצרים. גנץ נפגש עם מפקדים בפיקוד הדרום ותחקר את הלוחמים והלוחמות שפתחו באש וחיסלו את שלושת המחבלים ביום שישי, בתקרית שבמהלכה נהרג רב"ט נתנאל יהלומי ונפצע חייל נוסף.

הלוחמים והלוחמות סיפרו על זיהוי מקור האש והירי הממוקד שהביא לפיצוץ אחד המחבלים, כתוצאה מחגורת הנפץ שנשא על גופו. מהתחקיר המבצעי עולה האפשרות כי החייל ההרוג, נתנאל יהלומי, פתח אף הוא באש לעבר המחבלים והצליח לפגוע באחד מהם לפני מותו. סמל הכוח של גדוד קרקל סיפר כי בין חיילי הכוח הייתה לוחמת, קלעית, שהסתערה יחד עם שאר הכוח ופגעה באחד המחבלים.

הרמטכ"ל סייר באזור תקרית הירי בהר חריף, ספטמבר 2012. דובר צה"ל
"נתנאל דילג, יצר מגע ונלחם. זה יכול היה להיות כל אחד מכם". גנץ בגבול, הבוקר/דובר צה"ל

"אנחנו לוחמים המגנים על הגבולות, יש היתקלויות וכל מי שבחר להיות לוחם יודע שדבר כזה יכול לקרות", אמר הרמטכ"ל למפקד חטיבת שגיא, אל"מ גיא ביטון, שזכה לשבחים על היערכות הכוחות ועל המענה המיידי שנתנו הכוחות לירי המחבלים. "אני חושב שנתנאל (יהלומי - א.ב.) מימש את העניין עד תום, במלוא מובן המילה. נתנאל דילג, יצר מגע, נלחם ונהרג – כל אחד מכם יכול להיות הוא", המשיך הרמטכ"ל, "ואני בטוח שאם נתנאל היה כאן איתנו, הוא היה אומר שצריך להמשיך במשימה".

הלילה הובא רב"ט יהלומי למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי במודיעין, כשאלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה. "לפני יותר מעשרים שנה נולד לנו תינוק וקראנו לו נתנאל, כי הרגשנו שקיבלנו מתנה", ספד לנתנאל אביו, שמואל יהלומי. "עכשיו, אנחנו מחזירים את המתנה". אחותו של נתנאל, אביטל, אמרה: "איך נפרדים מאח? לא חשבתי שאצטרך להיפרד כל כך מהר, אבל אנו נפרדים רק בגוף. לא נראה את החיוך שלך יותר, אבל הנשמות שלנו קשורות".

רב"ט נתנאל יהלומי שנהרג בתקרית ירי בגבול מצרים מובא למנוחות, ספטמבר 2012. עומר מירון
הלוויתו של רב"ט נתנאל יהלומי, הלילה/עומר מירון

את האחריות לפיגוע נטל מוקדם יותר היום ארגון "אנסאר בית אל מקדס", הפעיל בחצי-האי סיני ומזוהה עם הג'יהאד העולמי. בהודעה שפרסם הארגון, נמסר כי הפעולה התבצעה "כדי להעניש את מי שפגע בנביא מוחמד האהוב". עוד כתב הארגון כי היהודים היו מעורבים בסרט תמימות המוסלמים ובשל כך החליט הארגון "להעניש את היהודים על פשעיהם הנתעבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully