וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט בפיקוד דרום: "נערכים לחוליות טרור נוספות מסיני"

22.9.2012 / 23:38

בראיון לוואלה! חדשות התייחס אלוף-משנה גיא ביטון לתקרית בגזרתו שבה נהרג נתנאל יהלומי, סיפר על ההתמודדות עם מחבלים ומבריחים ושיבח את הכוח, שהורכב מלוחמים ומלוחמות

צילום: שי מכלוף, שלומי גבאי; עריכה: מיכאל ברגמן

משפחתו של נתנאל יהלומי, שנהרג בתקרית ליד גבול מצרים

"יש עוד חוליות טרור שנמצאות ברצועת עזה וחלקן בסיני, ואנו נערכים בהתאם" - כך אמר הערב (שבת) מפקד חטיבת שגיא בפיקוד הדרום, אלוף-משנה גיא ביטון, בראיון לוואלה! חדשות. ביטון נכנס לתפקידו לפני כחודש וחצי, לאחר ששימש קצין המבצעים של פיקוד הדרום ומפקד גדוד הסיור של חטיבת גבעתי.

בפתח דבריו מסר ביטון את תנחומיו למשפחתו של רב"ט נתנאל יהלומי, החייל שנהרג אתמול בתקרית על גבול מצרים. "הכוח התעשת בצורה מקצועית וחתר למגע במהירות, והתוצאה היא שלושה מחבלים הרוגים", אמר ביטון על האירוע. "שילמנו אתמול מחיר כבד במותו של נתנאל, אבל אם הכוח הזה לא היה נמצא שם, ברור לי איזה פיגוע היה בעורף. המרחק מציר פילדלפי היה 150 מטרים. אני לא רוצה לתאר מה היה קורה אם המחבלים היו נכנסים".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, שהגיע לנקודת התקלות עם מחבלים. ספטמבר 2012. דובר צה"ל
אלוף פיקוד דרום טל רוסו מגיע למקום התקרית, אתמול/דובר צה"ל

המח"ט הסביר כי שלושת המחבלים נעו במרחב שבו היו מסתננים, אך ציין כי הם לא נעו בקרבתם או יחד איתם כאשר הגיעו לאזור הגדר. "אחד המחבלים ניסה להתקדם לכיוון הכוח ולפוצץ את עצמו עם חגורת נפץ, אבל התפוצץ רחוק מהכוחות כתוצאה מהירי שלהם".

"מתכוננים לאירועים דומים"

ביטון סיפר שהכוח שירה לעבר שלושת המחבלים היה מורכב מלוחמי גדוד תותחנים וכן מלוחמים ולוחמות מגדוד הקרקל. "הכוחות ירו במשולב לעבר המחבלים וחיסלו אותם", אמר מפקד החטיבה. "גדוד הקרקל הוא גדוד ש-40% ממנו הם חיילים, והשאר חיילות. הן עוברות מסלול בבא"ח גבעתי יחד עם הלוחמים ומוגדרות לוחמות רובאי 0.7. כמו כל גדוד חי"ר בצה"ל, גם הגדוד הזה מורכב מפלוגות מסייעת, פלחו"ד ומבצעית. המחלקות מעורבות בבנות ובנים".

"מי שהסתער על המחבלים היו בנים וגם בנות", מוסיף ביטון. "הבנות תפקדו בצורה מצוינת, וביניהן קלעיות ומטוליסטיות שירו. זו לא הפעם הראשונה שהן באירוע. בעבר הן באו במגע עם מבריחים ונאלצו לירות בהם ברגליים מטווח שאני לא יודע אם לוחם חי"ר היה פוגע כמו שהן פגעו. אבל זו הפעם הראשונה שהן הורגות מחבלים על קו הגבול ומנצחות אותם בדקות. הלוחמות הצטיינו, לא נכון לייחס את זה ללוחמת אחת".

ביטון הסביר כי הפיגוע התרחש בגזרה שבה טרם הושלמה הגדר, ובשל החשש מחדירת מחבלים תוגברו שם האבטחה והאמצעים הטכנולוגיים. "יש שם לא מעט ערוצים פתוחים לפח"ע ולמבריחים, ואנחנו מתמודדים עם זה. יש טרור בסיני, והוא יתנפץ עלינו אם תהיה גדר או אם לא תהיה גדר. אנחנו מתכוננים לאירועים דומים".

לאחר הפיגוע התייחס גם גורם ביטחוני לתקרית על גבול מצרים אתמול ואמר כי שיתוף הפעולה הצבאי עם מצרים הוא טוב מאוד, וכי אחרי האירוע נערך סיור משותף באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully