וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ג'יהאד מאחורי הפיגוע בגבול: "נקמה על הסרט"

ניר יהב ופנחס וולף

23.9.2012 / 11:11

"אנסאר בית אל מקדס", הפעיל בחצי האי סיני, נטל אחריות לתקרית שהובילה לחילופי האש בין המחבלים לחיילי צה"ל, אשר במהלכה נהרג רב"ט נתנאל יהלומי. "נקמה בעולבים במוחמד"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

ארגון "אנסאר בית אל מקדס", הפעיל בחצי-האי סיני ומזוהה עם הג'יהאד העולמי לקח היום (ראשון) אחריות לפיגוע בגבול מצרים ביום שישי, בו נהרג רב"ט נתנאל יהלומי. בהודעה שפרסם הארגון נמסר כי הפעולה התבצעה "כדי להעניש את מי שפגע בנביא מוחמד האהוב". עוד כתב הארגון כי היהודים היו מעורבים בסרט תמימות המוסלמים ובשל כך החליט הארגון "להעניש את היהודים על פשעיהם הנתעבים".

רב"ט נתנאל יהלומי, שנהרג בתקרית ירי בגבול מצרים, הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי במודיעין,ספטמבר 2012. עומר מירון
מבצעי הפיגוע לקחו אחריות. רב"ט נתנאל יהלומי מובא לקבורה, הלילה/עומר מירון

בהודעה שפרסמו כתבו הפעילים גם כי הם תכננו לעבור לתוך שטח ישראל ולעשות מארב לאחד הפטרולים הישראלים. על פי התכנון הם התכוונו לפגוע בג'יפ ישראלי באמצעות מטול רקטות נגד טנקים, ולאחר מכן לתקוף בירי תת-מקלע את יתר הג'יפים בפטרול. כמו כן, הם תכננו לבצע מארב נוסף לכוח הסיוע שיגיע ולהילחם איתו. בתוך כך, מסר הארגון, כי בחרו את מקום הפעולה לאחר שביצעו תצפיות לעבר המקום.

הארגון הגדיל וטען בהודעתו כי הרג לא פחות משמונה חיילים ישראלים במהלך הפעולה ביום שישי. עוד כתב כי הפיגוע למעשה נועד לנקום את חיסולו של בכיר בארגונם "על ידי ישראל בחודש אוגוסט". לפני כחודש נטל הארגון אחריות לירי שתי רקטות גראד לעבר אילת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כלי נשק ששייך לאחד המחבלים. דובר צה"ל
"התכוונו לפגוע בג'יפ ישראלי באמצעות מטול". נשק המחבלים, כפי שנמצא בזירת התקרית בסמוך לגבול/דובר צה"ל

"ביום שישי הייתה התקפת טרור בגבולנו עם מצרים, ובה נפל חייל צה"ל נתנאל יהלומי", אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח ישיבת הממשלה, השתתף ראש הממשלה בצער המשפחה וציין כי "נתנאל היה עם פרופיל לא קרבי והתעקש לשרת כחייל קרבי כדי להגן על המולדת, בתקרית בה הסתערו לוחמות ולוחמים של גדוד הקרקל". נתניהו התעכב על פעולת ההסתערות של לוחמת קרקל, ושיבח אותן על שמנעו "פיגוע קטלני הרבה יותר". "שוב הומחש הצורך בהחלטת הממשלה להקמת הגדר, ללא זה ישראל הייתה מוצפת במסתננים ובחוליות טרור", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully