וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון טרור טוען שתיעד שיגור הרקטות לעבר אילת

ניר יהב

25.8.2012 / 21:07

בסרטון שפרסם ארגון טרור סלפי, נראים פעילים מרכיבים לכאורה את הרקטות לפני שיגורן לעיר הדרומית. הארגון נטל את האחריות לשיגור מיד לאחר שבוצע לפני כשבוע וחצי

צילום: מתוך יוטיוב

ארגון טרור סלפי במצרים פרסם היום (שבת) תיעוד שבו נראים לכאורה פעיליו כשהם מרכיבים את רקות הגראד שנורו לעבר אילת לפני כשבוע וחצי. הארגון, המכונה "אנסאר בית אל-מוקדס", נטל את האחריות לירי הגראדים לאילת יממה לאחר שהוא בוצע. עם זאת, מספר ארגונים אחרים נטלו גם הם במהלך השבועות האחרונים אחריות לשיגור.

בסרטון, המצולם בתאורת לילה, נראים גם החלקים השונים ששימשו את הפעילים להכנת מתקן השיגור. הארגון שפרסם את הסרטון נטל מספר פעמים אחריות לפיצוץ צינור המוביל גז ממצרים לישראל, אולם לא ברור אם אכן הוא עומד מאחורי למעלה מעשרה פיצוצים בצינור שאירעו בשנה וחצי האחרונות.

לפני כשבוע וחצי, נשמעו בעיר אילת שני פיצוצים עזים, שלדברי תושבי העיר נשמעו כפיצוצי גראד. בינתיים, נמצאו בשטח פתוח מחוץ לעיר שרידי רקטה אחת. ביום ראשון האחרון, הוצבה לראשונה בעיר סוללת כיפת ברזל מבצעית, מחשש לשיגור רקטות נוספות לעבר העיר הדרומית משטח סיני.

רקטת הגראד שהתפוצצה באילת, אפריל 2012. משטרת אילת, ספק 500
בשטח פתוח מחוץ לעיר נמצאו שרידי רקטה אחת/ספק 500, משטרת אילת

בתקופה האחרונה חלה הסלמה במצב בגבול ישראל-מצרים, הכוללת בנוסף לניסיונות גורמי הטרור לשגר רקטות מחצי האי סיני לישראל, גם התקפות דרך הגבול. בתחילת החודש, השתלטו מחבלים מסיני על מוצב מצרי, הרגו 16 שוטרים מצרים וגנבו מהם שני כלי רכב משוריינים. המחבלים, אנשי ג'יהאד עולמי, פרצו את גדר הגבול במעבר כרם שלום וחדרו לשטח ישראל. כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר המשוריין וחיסל את המחבלים.

בחודש יוני השנה, נהרג אזרח אחד ואחר נפצע קשה כאשר מחבלים שחדרו לשטח ישראל פתחו באש נגד שתי מכוניות של עובדי קבלן שהיו עסוקים בבניית הגדר בין ישראל למצרים, באזור היישוב קדש ברנע. כלי הרכב השני, שלא נפגע, הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את כוחות הביטחון. כוח צה"ל שהגיע למקום פתח באש נגד המחבלים, ובתום חילופי אש קצרים, נהרג גם אחד המחבלים. בהמשך, הצליחו הכוחות לחסל מחבל נוסף, שעל גופו נמצא מטען חבלה, בו ככל הנראה התכוון להשתמש כדי לבצע פיגוע התאבדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully