וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללת "כיפת ברזל" מבצעית הוצבה לראשונה באילת

20.8.2012 / 0:01

גורם צבאי מסר כי ההחלטה להציב סוללה באילת באה בעקבות ירי הרקטות לעבר העיר בשבוע שעבר. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בחלק מסדרת בדיקות לבחינת תאימות המערכת לסביבה

סוללת "כיפת ברזל" מבצעית הוצבה אמש (ראשון) לראשונה באילת, מחשש לשיגור רקטות נוספות לעבר העיר הדרומית משטח סיני. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי ההחלטה התקבלה בעקבות שיגור שתי רקטות גראד לעבר העיר בשבוע שעבר. עד כה זוהו שרידי רקטה אחת.

דובר צה"ל מסר כי "במסגרת הבדיקות שנערכות להצבת מערכת 'כיפת ברזל' ברחבי הארץ, הוחלט להשאיר את המערכת במרחב אילת, כדי לבדוק את מוכנותה במתאר הסביבה".

סוללת כיפת ברזל, מרץ 2012. חברת רפאל, ספק 500
הסוללה הוצבה באילת עקב ירי רקטות הגראד לעבר העיר מסיני/ספק 500, חברת רפאל

במסגרת סדרת ניסויים שביצעו בחיל האוויר, לבדיקת יכולותיה של המערכת והתאמה לגזרות הפעולה, הוצבה סוללה של המערכת באזור העיר צפת בשבוע שעבר. לדברי גורם ביטחוני, הניסוי לא קשור למצב הביטחוני, אלא מדובר בסדרת ניסויים שנקבעה מראש ותתקיים במקומות נוספים בארץ. לדבריו, המטרה היא לבחון את מיקומן של הסוללות החדשות שייקלטו בשנים הקרובות בצה"ל. בשנה האחרונה ערכו בחיל האוויר סדרת ניסויים ובדיקות למערכת באזור המרכז ובדרום הארץ, לרבות הערים אילת וחיפה.

ארגון לא-מוכר בשם "החזית הסלפית בסיני", שמזוהה ככל הנראה עם האיסלם הקיצוני, פרסם בשבוע שעבר הודעה שבה נטל אחריות על ירי הרקטות לעבר אילת - שאותה כינה "אום-רשרש" (השם הערבי של העיר).

בתקופה האחרונה חלה הסלמה במצב בגבול ישראל-מצרים, הכוללת בנוסף לניסיונות גורמי הטרור לשגר רקטות מחצי האי סיני לישראל, גם התקפות דרך הגבול. בתחילת החודש מחבלים מסיני השתלטו על מוצב מצרי, הרגו 16 שוטרים מצרים וגנבו מהם שני כלים משוריינים. המחבלים, אנשי ג'יהאד עולמי, פרצו את גדר הגבול במעבר כרם שלום וחדרו לשטח ישראל. כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר המשוריין וחיסל את המחבלים.

בחודש יוני השנה נהרג אזרח אחד ואחר נפצע קשה כאשר מחבלים שחדרו לשטח ישראל פתחו באש נגד שתי מכוניות של עובדי קבלן שהיו עסוקים בבניית הגדר בין ישראל למצרים, באזור היישוב קדש ברנע. כלי הרכב השני, שלא נפגע, הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את כוחות הביטחון. כוח צה"ל שהגיע למקום פתח באש נגד המחבלים, ובתום חילופי אש קצרים נהרג גם אחד המחבלים. בהמשך הצליחו הכוחות לחסל מחבל נוסף, שעל גופו נמצא מטען חבלה, בו ככל הנראה התכוון להשתמש כדי לבצע פיגוע התאבדות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully