וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החזית הסלפית בסיני": ירינו הרקטות לעבר אילת

ניר יהב

16.8.2012 / 8:26

הארגון, המזוהה ככל הנראה עם האיסלם הקיצוני, הודיע כי הוא עומד מאחורי ירי הרקטות ל"אום-רשרש" - שמה הערבי של אילת. עוד נטען כי הארגון אחראי לפיצוץ צינור הגז בסיני

צילום: עומר כרמון, ערב ערב באילת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארגון לא-מוכר בשם "החזית הסלפית בסיני", שמזוהה ככל הנראה עם האיסלם הקיצוני, פרסם הבוקר (חמישי) הודעה שבה נטל אחריות על ירי רקטות לעבר אילת - שאותה כינה "אום-רשרש" (השם הערבי של העיר - נ"י). בתוך כך, הבוקר התחדשו החיפושים אחר שרידי רקטות שככל הנראה אכן נורו לעבר העיר הדרומית אמש בסביבות השעה 22:00.

כאמור, עדיין אין אישור רשמי שאכן בוצע ירי רקטות לעבר שטח ישראל, אולם הדי שני פיצוצים שנשמעו בעיר העלו את החשש, שבדומה למקרים קודמים, הרקטות נורו – והתפוצצו מחוץ לשטחי העיר. כך למשל, לפני כחודשיים אותרו שרידי רקטת גראד באזור עובדה, זאת לאחר שנשמעו הדי פיצוץ באזור.

העיר אילת אינה מחוברת למערכת התרעה מפני שיגורי רקטות ואין בגזרתה מכ"ם המסוגל לאתר את מקום השיגור ולהעריך את מקום הנפילה, בניגוד ליישובי עוטף עזה וערים אחרות בדרום. גורם ביטחוני סיפר כי בעקבות שיגור רקטות הגראד לעבר אילת בתקופה האחרונה, נערך דיון שכלל את פיקוד העורף, משטרת ישראל, רשות החירום הלאומית והמשרד להגנת העורף. לדבריו, במהלך הדיון הועלתה הבקשה לחבר את העיר למערכת "צבע אדום" ולתקצב פרויקט להצבת מכ"ם מתקדם בגזרת העיר, אולם ראש העיר התנגד למהלך.

הארגון הסלפי נטל בהודעתו גם אחריות על פיצוץ הצינור המוביל גז מישראל למצרים בסיני, אולם לא ברור האם אכן הוא עומד מאחורי למעלה מעשרה פיצוצים בצינור שאירעו בשנה וחצי האחרונות. כמו כן, הוא גינה את המבצע הצבאי המצרי בסיני והבהיר כי הוא רוצה להמשיך בפעילותו נגד היהודים.

בעקבות הפיגוע בו נהרגו 16 אנשי ביטחון מצרים ליד כרם שלום ביום ראשון בשבוע שעבר, פתח צבא מצרים במבצע רחב היקף למיגור הטרור בסיני. במקביל, פיטר נשיא מצרים החדש, מוחמד מורסי, כמעט את כל הצמרת הביטחונית במדינה – משר ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי, הרמטכ"ל סמי חאפז ענאן, ראש המודיעין הכללי הגנרל מוראד מואפי, וכן מושל צפון-סיני, הגנרל עבד אל-ווהאב מברוק. "אל תחצצו בינינו ולבין מטרתנו שהיא האויב הציוני. הנשק שלנו לא מופנה נגדכם. האויב ראה זאת באילת ובמקומות נוספים", נכתב בהודעת הארגון.

עוד באותו הנושא:
גורם ביטחוני מעריך: רעשי הפיצוץ באילת - גראדים
רעידת אדמה במצרים: מורסי הדיח את צמרת הצבא
תיעוד: כך הותקפה חוליית המחבלים שחדרה ממצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully