וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח באלפים: האם המטרה הייתה רוכב האופניים?

המשטרה חוקרת אפשרות לפיה היעד האמיתי לרצח כלל לא היה המשפחה, אלא דווקא האיש שעד כה נחשב למי שהיה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון: "מי אמר שהוא לא ניהל חיים כפולים?"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו: חבלנים מגיעים לבית משפחת אל-הילי בבריטניה לפני שבוע

הסיפור הזה לא מפסיק להסתבך: עד כה סברו חוקרי המשטרה כי ביש מזל הוא הסיבה היחידה שהביאה למותו של סילביאן מולייר, רוכב האופניים שנרצח למרגלות האלפים בצרפת לפני כשבועיים. מולייר נרצח לצד שלושת בני משפחת אל-הילי הבריטית, ותחילה העריכו כי הוא נרצח בשל היותו עד ראייה לחיסולם. כעת מתברר כי משטרת צרפת בודקת אפשרות אחרת, ולפיה דווקא מולייר היה היעד המקורי לחיסול.

"האם משפחת אל-הילי הייתה מטרת החיסול המרכזית? האם זה לא היה רוכב האופניים?", אמר בנדיקט וינמן, הקצין האחראי על החקירה, והשיב: "רק חקירה ממושכת של הזירה תוכל לספק תשובה". וינמן הוסיף: "אנחנו מדברים על אדם שכולם אומרים שהיה ג'נטלמן, אבל מי אמר שהוא לא ניהל חיים כפולים?".

זירת רצח למרגלות האלפים בצרפת, בה נמצאו גופותיהם של שלושה בני משפחה מבריטניה ושל רוכב אופניים צרפתי. גרנובל, 6 בספטמבר 2012. רויטרס
האם הרוכב היה יעד החיסול? החוקרים בזירת האירוע/רויטרס

מולייר, בן 40 ואב לשלושה, עבד בחברה המתמחה בעיבוד שבבי זירקוניום עבור מיכלי דלק גרעיני. יחד איתו, נרצחו באותו היום בעיירה שבלי שבדרום-מזרח צרפת סעד אל-הילי, אזרח בריטי בן 50 שנולד בבגדד, אשתו איקבאל בת ה-47 ואמו בת ה-77. שתי הבנות של הזוג אל-הילי נמצאו מאוחר יותר בזירה. זאינב בת השמונה אותרה כשראשה מרוצץ וכתפה ירויה. אחותה בת הארבע זינה הסתתרה מתחת לגופות אמה וסבתה ברכב במשך שעות ארוכות, עד שחולצה.

המקרה המחריד העלה ספקולציות שונות באשר למניע לחיסול, רובן ככולן עסקו עד עתה במשפחת אל-הילי בלבד. אחת האפשרויות דיברה על חוזה שהוצא על המשפחה בגלל סכסוך על ירושה. אפשרות שנייה נגעה לעבודתו של האב כמהנדס בחברה שסיפקה שירות לגורמים צבאיים ואזרחיים, ואילו אחת אחרת עסקה במוצאה העירקי של המשפחה.

ארבעה הרוגים בקרב יריות באלפים הצרפתיים. רויטרס
זירת הרצח בשבלי, למרגלות האלפים בצרפת/רויטרס

במקביל לתפנית בחקירה הקשורה לרוכב האופניים מולייר, ניטש קרב האשמות בין משטרות צרפת ובריטניה. אתמול (ראשון) התברר כי 120 השוטרים שעבדו על תיק החקירה שבו לעבודה שגרתית, אחרי שהתובע הראשי של העיר אנסי, אריק מילארד, הודיע כי הוא משוכנע שהפתרון לתעלומה נמצא בבריטניה. בעקבות זאת, הואשמה משטרת צרפת בכך שהיא "משחקת משחקים פוליטיים". "נראה כאילו הם חוששים שהמוניטין של צרפת ייפגע, ובמיוחד האתר התיירותי הציורי הזה, אם יתגלה משהו שקשור למשטרת צרפת או לתושבי האזור", אמר בריאן פדיק, בכיר לשעבר במשטרת בריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully