וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש הביון הבריטי ביקר בישראל והזהיר מפני תקיפה באירן"

על פי דיווח ה"דיילי מייל", ראש ממשלת בריטניה שלח לירושלים את ראש ה-MI6, שהבהיר לנתניהו ולברק את התנגדותה הנחרצת של לונדון לתקיפה מוקדמת של מתקני הגרעין

ראש סוכנות הביון של בריטניה, סר ג'ון סאוורס, ביקר בחשאי בישראל במטרה למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק אור ירוק לתקיפה באירן – כך דיווח אמש (שלישי) ה"דיילי מייל" הבריטי.

לפי הדיווח, בביקורו בירושלים לפני כשבועיים, סאוורס - ראש ה-MI6, שלא מרבה לצאת מגבולות הממלכה - העביר לנתניהו מסר ברור מראש הממשלה דייויד קמרון, המשקף את החשש בבריטניה מתקיפת מתקני הגרעין באירן, והביע התנגדותו לתקיפה מיידית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סאוורס, כשליחו המיוחד של קמרון, הזהיר את נתניהו מפני תקיפה באירן. קמרון ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר דווח בבריטניה כי ישראל מתכננת תקיפה קרקעית באירן עוד במהלך 2012. על פי הדיווח, המתבסס על מקורות בבריטניה, הפלישה הישראלית תתבצע משטחי עירק על ידי כוחות קומנדו, בשל אמונתם של בכירים בצה"ל כי עליהם לתקוף עוד השנה, ושהתקיפה תביא ל"כאוס מוחלט ברחבי המזרח התיכון".

הגורמים בבריטניה אף דיווחו כי טווח הזמן שסומן על ידי ממשלת ישראל לתקיפה הוא סוף חודש אוקטובר עד תחילת נובמבר. ההסבר לכך, לטענתם, טמון בבחירות המתקיימות בארצות הברית ב-6 לנובמבר, ולכן עולה הסברה כי שני המועמדים לנשיאות, הנשיא הנוכחי ברק אובמה והמועמד הרפובליקני מיט רומני, לא ירצו לגנות את ישראל על המעשה מחשש לאבד נתח משמעותי מן הקולות היהודיים.

נקודה נוספת שעלתה בדיווח, עסקה דווקא בפילוג הפנימי שייווצר בבריטניה כתוצאה מתקיפה ישראלית אפשרית. אחת ההשערות דיברה על כך שתקיפה ישראלית עלולה אף ליצור "משבר קואליציוני" בממשלה, לאחר שההחלטה האם לתמוך או לגנות את ישראל צפויה לפצל את השמרנים והליברלים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully