וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח באלפים: האם אבי המשפחה היה מדען גרעין?

שתי הילדות ששרדו את הטבח בעיירת הנופש גרנובל עדיין מאושפזות, אך במשטרה מקווים שהן יוכלו להעיד על הרצח המזעזע. ה"מירור": בעבר, אב המשפחה עבד עם המודיעין הבריטי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בסרטון: זירת הרצח)

בבריטניה ובצרפת נמשכת הבוקר (ראשון) חקירת הרצח של בני משפחת הילי, הבריטים שנורו למוות בשבוע שעבר למרגלות הרי האלפים. השלושה – בני זוג וסבתא - נורו למוות במכונית שכורה בפאתי עיירת הנופש גרנובל. אבי המשפחה זוהה כסעד אל-הילי. לפי פרסומים בתקשורת הבריטית, החוקרים תישאלו פעמיים את אחיו, בחשד שסכסוך ירושה גרם לו להזמין את הרצח. האח מכחיש כל קשר לטענות.

חוקרים ממשטרת צרפת וצוות זיהוי פלילי הגיעו לבית משפחת הילי בקלייגייט, פרבר דרומי של לונדון, וערכו בו חיפוש בליווי שוטרים חמושים. לפי רשת סקיי, בבית נערכו שלושה חיפושים בסוף השבוע. במקביל, דווח כי בשעתיים שלפני הרצח, נעשו מתוך המכונית כמה שיחות טלפון "שיש להן חשיבות קריטית לחקירה".

"לפני שיצא לצרפת, אב המשפחה סיפר לשכן: אני מודאג"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המכונית השכורה שבה נורו למוות הילי, אמו ואשתו/מערכת וואלה, צילום מסך

עיקר העניין של התקשורת הבריטית מתמקד במאמץ לפענח את זהותו החידתית של סעד הילי. פרט לעובדה שהוא יליד עירק, שנמלט לאנגליה ב-1978, לא ידועים פרטים לגביו או לגבי אשתו, איקבאל. כמו כן, טרם פורסמה זהותה של הסבתא שנרצחה. כל שידוע הוא שהיא אזרחית של שבדיה, בת 77.

לפי מעט הפרטים שאישרה המשטרה לפרסום, סעד הילי, בן 50, היה מהנדס בהכשרתו. הוא ככל הנראה היה בעליה של חברה בריטית שהציעה תצלומי אוויר. אשתו עבדה כסייעת לרופא שיניים. הצהובונים בבריטניה מתחרים זה בזה על דיווחים "בלעדיים" על אודות עברו של הילי.

ביתם של בני משפחת הילי מדרום ללונדון. ספטמבר 2012. GettyImages
שוטרים מחוץ לבית משפחת הילי בקלייגייט, מדרום ללונדון/GettyImages

ה"מירור", למשל, טוען כי הילי היה קשור בעבר ל"מעבדה גרעינית בריטית מסווגת ביותר". לפי הדיווח הזה, החברה שבבעלות הילי סיפקה תצלומי אוויר עבור לונדון - לא ברור לגמרי היכן או מתי – ולכן משפחת הילי הייתה במעקב של שירותי הביטחון. ואכן, כמה שכנים כבר סיפרו שלשום כי הילי הביע בעבר חשש לחייו. אחרים אמרו שבית המשפחה הושם בעבר תחת מעקב משטרתי. שכן נוסף אמר לכתבים כי הילי אמר לו "דבר מחריד" לפני שיצא לחופשה בצרפת, אך התעקש לא לספר מהו המידע הזה.

באירוע המסתורי, כל אחד מבני המשפחה נורה פעמיים בראש. אחת מבנותיהם, בת שמונה, אותרה בקרבת מקום ירויה וחבולה בראשה. אחותה, בת ארבע, נמצאה כעבור שעות ארוכות במכונית מתחת לערימת הגופות. גם רוכב אופניים שהיה עד לתקרית נרצח ביריות.

בינתיים, צוותי החוקרים משתי המדינות מקווים שהבת שנמלטה מהרצח, זינאב, תתעורר מתרדמת ותוכל לספק להם עדות כלשהי לתקרית האלימה. היא נורתה בכתף וראשה רוצץ במכות. היא ואחותה, זינה, שהסתתרה תחת גופת אמה, עדיין מאושפזות בבית החולים בצרפת. אמש הותר לראשונה לקרובי משפחה לבקר אותן, אך לא הותר לתקשורת לצלם את הילדות, ונאסר לפרסם את זהותם של המבקרים. מבית החולים נמסר כי הבת שלא נפצעה אמורה לשוב לבריטניה "בקרוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully