וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן על סגירת שגרירות קנדה: "השפעת המשטר הציוני"

אירן גינתה את החלטת קנדה לנתק את יחסיה עמה ולגרש משטחה את נציגיה, אותה כינתה "החלטה של ממשלה קיצונית". כמו כן, הודיע משרד החוץ האירני על סגירת השגרירות באוטווה

"החלטה של ממשלה קיצונית המושפעת מהמשטר הציוני" – כך כינתה היום (שבת) אירן את החלטתה של ממשלת קנדה לסיים את יחסיה הדיפלומטיים עמה. דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפרסאט, ציין כי מדובר בביטוי ל"מדיניות החוץ הקיצונית של קנדה".

כמו כן, בתגובה למהלך הודיעה הלילה אירן על סגירת השגרירות שלה באוטווה בשל "החלטתה העוינת" של קנדה. "לא נוכל לספק היום שירות לבני עמנו היקרים", נכתב בהודעה בפרסית שפורסמה הלילה באתר השגרירות.

אתמול הודיעה קנדה על סגירת השגרירות שלה בטהרן באופן מידי, וכן על גירושם של כלל הדיפלומטים השוהים בקנדה מטעם אירן, בתוך חמישה ימים. שר החוץ הקנדי, ג'ון ביירד, ציין בהודעתו על המהלך כי השלטון באירן מהווה את "האיום המשמעותי ביותר לשלום ולביטחון העולמי".

שר החוץ של אירן, שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, בריאיון עם רויטרס. 9 ביולי 2012. רויטרס
"אירן היא האיום המשמעותי ביותר לשלום ולביטחון העולמי". שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי/רויטרס

כמו כן, ציין ביירד את תכנית הגרעין האירנית, את עוינותה כלפי ישראל ואת הסיוע הצבאי האירני למשטר אסד בסוריה כסיבות לעזיבת הדיפלומטים הקנדים את טהרן. "בשל הנסיבות, קנדה לא יכולה לשמר יותר נוכחות דיפלומטית באירן, ומכאן שהקשרים הדיפלומטים בין קנדה ואירן חייבים להיות מושעים", הסביר.

אתמול בירך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, בעקבות ההחלטה, אותה כינה "צעד מנהיגותי ונועז ששולח מסר ברור לאירן ולעולם כולו". בהודעה שפירסם נתניהו, הוא הדגיש כי הצעד הקנדי תואם את קריאתו לקהילה הבינלאומית להציב "קו אדום ברור" למשטר בטהרן. "הצעד המעשי הזה צריך לשמש דוגמה לקהילה הבינלאומית למוסריות ואחריות בינלאומית", המשיך נתניהו, "חשוב שללחץ הזה תצטרף הקהילה הבינלאומית, על ידי הצבת קווים אדומים ברורים לאירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully