וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך על סגירת שגרירות קנדה בטהרן: "צעד נועז"

טל שלו

7.9.2012 / 18:54

ראש הממשלה הוסיף כי המהלך תואם את קריאתו לקהילה הבינלאומית, והוסיף כי מדובר ב"דוגמה לאחריות ומוסריות". "על הקהילה הבינלאומית להצטרף ולהציב קווים אדומים לאירן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (שישי) את ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, בעקבות ההחלטה לגרש את שגריר אירן באוטווה ולסגור את שגרירות קנדה בטהרן, אותה כינה "צעד מנהיגותי ונועז ששולח מסר ברור לאירן ולעולם כולו". בהודעה שפירסם נתניהו הדגיש ראש הממשלה כי הצעד הקנדי תואם את קריאתו לקהילה הבינלאומית להציב "קו אדום ברור" מול המשטר בטהרן. "הצעד המעשי הזה צריך לשמש דוגמה לקהילה הבינלאומית למוסריות ואחריות בינלאומית", המשיך נתניהו, "חשוב שללחץ הזה תצטרף הקהילה הבינלאומית, על ידי הצבת קווים אדומים ברורים לאירן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מקבילו הקנדי סטיבן הארפר. אוטווה, מרץ 2012. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מקבילו הקנדי סטיבן הארפר. אוטווה, מרץ 2012/רויטרס

נתניהו שיבח את הנחישות הקנדית וציין כי "שבוע אחרי מופע האנטישמיות והשנאה בטהרן, ממשלת קנדה נוקטת בצעד מוסרי ראשון במעלה. הנחישות שמופגנת כאן חשובה מאוד כדי שהאירנים יבינו שאינם יכולים להמשיך במרוץ לנשק גרעיני".

בשבוע האחרון התחדדו מסריו של ראש הממשלה במסר ברור כלפי הקהילה הבינלאומית, ובראשה ארצות הברית, על כך שהמשטר בטהרן אינו רואה צעדים נחושים מספיק ולכן ממשיך להתקדם בהעשרת האורניום לצרכים צבאיים, כפי שעלה מדו"ח סבא"א שפורסם בסוף השבוע שעבר. הדרישה הישראלית מופנית בראש ובראשונה לארצות הברית, על רקע המתיחות הפומבית בין ירושלים וושינגטון בחודש האחרון לנוכח ההערכות על כוונה ישראלית לתקיפה עצמאית של מתקני הגרעין באירן. הצעד הקנדי החריף היום מצטרף לקריאה ברורה שהשמיע שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, היום, להחמרת הסנקציות שמטיל האיחוד האירופי על אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully