וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד מודה: "הסנקציות מקשות על ייצוא הנפט"

בראיון לטלוויזיה הממלכתית האירנית הודה אחמדינג'ד כי הסנקציות הכלכליות מצד המערב מקשות על ארצו לייצא נפט. עם זאת, הרגיע הנשיא, "ממשלת אירן נחושה להתגבר על האתגר"

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, הודה אתמול (שלישי) בראיון לטלוויזיה הממלכתית באירן כי ארצו מתקשה לייצא נפט בשל סנקציות המערב. "יש כמה בעיות בייצוא הנפט ואנחנו מנסים להתמודד עם זה", אמר הנשיא. במהלך הראיון האשים אחמדינג'ד את אויבי המדינה בשימוש ב"לוחמה פסיכולוגית" ובהטלת סנקציות כבדות על כלכלת המדינה. הוא הדגיש כי ממשלת אירן נחושה להתגבר על כל האתגרים שמציבות בפניה הסנקציות הכלכליות שמטיל המערב.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד,2012. AP
"ממשלת אירן נחושה להתגבר על כל האתגרים שמציבות בפניה הסנקציות הכלכליות שמטיל המערב"/AP

התבטאות דומה נשמעה לפני כחודש מפי האייתולה אחמד ג'נתי, יו"ר מועצת שומרי החוקה באירן ומבכירי המשטר בטהרן, שאמר כי "ארצות הברית מנסה לשבור אותנו מבחינת כלכלית כדי להשתלט על ארצנו". לדבר אייתוללה ג'נתי, שנחשב לאחד מתומכיו הבולטים של הנשיא האירני, מחמוד אחמדינג'ד, "הבעיות הכלכליות של אירן הן רציניות ומיוחדות. ההתייקרויות הן דבר חולף אולם הן לא דבר רגיל שאפשר להתעלם ממנו. עלינו להתייחס לכך כמו למלחמה".

גם יו"ר ה"מג'לס", הפרלמנט של אירן, הודה בזמנו כי "20% מהבעיות הכלכליות של המדינה" נובעות מהסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה. זוהי הודאה נדירה יחסית של בכיר ברפובליקה האיסלמית בהשפעתן של הסנקציות, אחרי שנכנס לתוקפו המרכיב המשמעותי ביותר בעיצומים - חרם הנפט האירופי. דבריו של היו"ר, עלי לריג'אני, נאמרו בפגישה שלו עם ראשי הממסד הדתי באירן, בעיר הקדושה קום (שלריג'אני מייצג אותה במג'לס). לריג'אני פרש בפגישה את משנתו הכלכלית-חברתית, ודבריו צוטטו בסוכנות הידיעות הסטודנטיאלית הממלכתית, איסנ"א.

אירן מפסידה מדי יום כ-133 מיליון דולר בשל הסנקציות

בתוך כך, סוכנות בלומברג דיווחה בחודש שעבר כי הסנקציות נגד אירן מסבות נזק כבד לכלכלת המדינה, וכי משטר האייתוללות מפסיד מדי יום כ-133 מיליון דולר, כחצי מיליארד שקלים, בשל חרם הנפט שהוטל עליה ב-1 ביולי. ייצוא חביות הנפט מאירן צנח בכ-1.2 מיליון חביות ליום, ירידה של כ-52 אחוזים, מאז החלו הסנקציות האוסרות רכישה, שינוע , מימון וביטוח של נפט גולמי מאירן. בחישוב שנתי, מדובר בנזק עצום של כ-48 מיליארד דולרים, כעשירית מהכלכלה האירנית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, סוכנות בלומברג מציינת כי החרם על יצואנית הנפט האיסלמית מתנהל מבלי שנרשם בשווקים זינוק במחירי הנפט, שמחירו אף ירד בשנת 2012. הדבר העניק אורך נשימה למדינות המערב, שחששו מזינוק במחירי הדלק שיגרום לתסיסה בקרב אזרחיהן. יצוין כי תפוקת הנפט היומית באירן נפלה בכעשרה אחוזים במהלך חודש יולי, לרמתה הנמוכה מאז 1990. כמו כן, איבדה אירן את מעמדה כיצואנית הנפט השנייה בארגון אופ"ק, דירוג בו החזיקה מאז שנת 2000.

לקריאה נוספת:
"אובמה שוקל להציב לאירן 'קו אדום' לתקיפה"
אירן תקיים תרגיל הגנה אווירית רחב היקף בחודש הבא
רמטכ"ל ארה"ב: "לא רוצה להיות חלק מתקיפה באירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully