וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סם סוף: "סנדקית הקוקאין" מקולומביה חוסלה בגיל 69

גריזלדה בלנקו, אגדת פשע שפיקדה על קרטל הברחות סמים גדולות למיאמי, חוסלה באופן בו נהגה לרצוח את קרבנותיה, כשאופנוענים ירו בראשה. "רצחה על אופנוע, ונרצחה על אופנוע"

יש תסריטים שרק המציאות יכולה לכתוב את סופם: גריזלדה בלנקו, ברונית הסמים הקולומביאנית בת ה-69, שזכתה לכינוי "סנדקית הקוקאין" והייתה אחראית להברחת עשרות קילוגרמים של סמים לארצות הברית, נורתה אמש (שני) למוות בעיר מדלין שבקולומביה.

בלנקו בילתה כמעט 20 שנים מחייה מאחורי סורגי הכלא האמריקאי בגין עבירות של הברחת סמים ואחריות לשלושה מעשי רצח. היא אחראית גם למציאת עשרות נתיבי הברחה, שבהם השתמשו אנשיה לאחר כליאתה ב-1985. בשנת 2004 גורשה בלנקו בחזרה למולדתה, ומאז, טענו בני משפחתה, לא לקחה עוד חלק בפשע המאורגן.

עם זאת, גם אם בשנים האחרונות חדלה מעבירות סמים, יריביה של בלנקו המתינו לה מעבר לפינה. העיתון "מיאמי הרלד" דיווח כי כאשר יצאה אתמול ברונית הסמים מאטליז במדלין, התקרבו לעברה שני אופנוענים חמושים וירו פעמיים בראשה. החלק האירוני בסיפור הוא שהטמעת החיסולים בידי אופנוענים בקולומביה מיוחסת לבלנקו עצמה. המשטרה חוקרת כעת את המניע לרצח.

"רצחה על אופנוע, נרצחה על אופנוע"

בלנקו גדלה באזורי העוני של העיר מדלין, שם התחילה את קריירת הפשע ארוכת השנים שלה כשכייסה עוברי אורח. ב"שיאה", בשנות ה-70' וה-80' של המאה הקודמת, היא פיקדה ביד רמה ובאופן חסר רחמים על קרטל שהבריח כמויות עצומות של סמים לארצות הברית, באמצעות ספינות ומטוסים. בלנקו אף פתחה במדלין חנות לממכר תחתונים וחזיות עם כיסים מיוחדים, בהם הוברחו הסמים בטיסות למיאמי.

החוקרים במיאמי העריכו אתמול כי בלנקו עומדת מאחורי 40 מעשי רצח לפחות, מתוכם שלושה מקרים שבהם הורשעה בקשר ישיר: רצח של שני סוחרי סמים ממיאמי שלא שילמו על משלוח והזמנת רצח של בכיר בארגון שלה, אירוע שהסתיים במות בנו בן השנתיים של האיש.

אנשי היחידה למלחמה בסמים במשטרת קולומביה פושטים על כפר ליד שדה לגידול קוקה בקסרס, צפון מערב המדינה. Fernando Vergara, AP
בלנקו עמדה בראש קרטל סמים ענק. שוטרים פושטים על גידולי סמים בבקולומביה/AP, Fernando Vergara

שלושה מבעליה של בלנקו, שהייתה ידועה באופן החיים הראוותני שניהלה, נהרגו באירועים הקשורים לסמים. בנוסף, שלושה מארבעת בניה הואשמו בכך שסייעו לה בניהול ארגון הפשיעה שייסדה, והיא אף קראה לאחד מבניה מייקל קורליאונה – על שם משפחת הפשע המפורסמת מטרילוגיית הסרטים "הסנדק".

"זהו מקרה קלאסי של 'חייה על חרבה ומתה על חרבה'", אמר היוצר האמריקאי בילי קורבן, האחראי לשני סרטי התעודה "Cocaine Cowboys" שעסקו בפשעי הסמים במיאמי של שנות ה-70'. "במקרה שלה", הוא תיקן, "מדובר במקרה של 'רצחה על אופנוע, נרצחה על האופנוע'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully