וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קולומביה כבר לא יצואנית הקוק המובילה בעולם"

לפי דו"ח אמריקאי, ייצור הקוקאין במדינה ירד ברבע בשנה האחרונה וב-72% בעשור - ולראשונה מ-1995, היא במקום השלישי בעולם בלבד - אחרי פרו ובוליביה. לאו"ם יש נתונים אחרים

ייצור הקוקאין הטהור בקולומביה ירד ב-25% במהלך השנה החולפת, וב-72% בעשור שחלף מאז שנת 2001 - כך עולה מנתונים שפורסמו היום (שלישי) בארצות הברית. מהנתונים, שפרסמה הרשות הלאומית למדיניות בנושא סמים (ONDCP), השייכת לבית הלבן, עולה כי לראשונה מאז 1995, קולמביה אינה מובילה את רשימת היצואניות של הסם בעולם, והיא תופסת רק את המקום השלישי - אחרי שכנותיה מדרום, פרו ובוליביה. לפי הנתונים, היקף הייצור של הסם במדינה ירד מ-700 טונות ב-2001 ל-195 טונות בלבד ב-2011. פרו, לעומת זאת, ייצאה 358 טונות ב-2010, ואילו בוליביה ייצאה 265 טונות ב-2011.

בארה"ב מיחסים את המגמה להצלחתה של המדיניות המשותפת היעילה שמפעילות ארה"ב וקולומביה למלחמה בקרטלי הסמים הפועלים במדינה. "הישג היסטורי", כינה את הנתונים מנהל ה-ONDCP, גיל קרליקובסקי. "יש לכך השלכות עצומות, לא רק עבור ארה"ב וחצי הכדור המערבי. הוא זקף את ההישג בעיקר לזכותה של "תוכנית קולומביה" - מבצע סיוע צבאי במימונו של משלם המסים האמריקאי. היוזמה, בעלות של 7.5 מיליארד דולרים, הושקה ב-1999 במטרה לסייע לממשלת קולומביה להתמודד עם הברחת סמים וטרור.

"האיום הבטחוני שבפניו ניצבו ארה"ב וקולומביה ב-1999 נעלם", קבע קרליקובסקי. הוא ציין כי הירידה בייצור בקולומביה כבר משתקפת בירידה במספר מקרי המוות ממנת יתר בארה"ב, כמו גם בירידה באיתור הסם בבדיקות דם במקומות העבודה, ובירידה בכמות התפיסות של הסם בשטח ארה"ב.

עם זאת, הנתונים שונים מנתונים שהוצגו בשבוע שעבר על ידי האו"ם, מהם עולה כי דווקא לא חל השנה שינוי משמעותי בהיקף ייצור הסם בקולומביה. לפי דו"ח סוכנות האו"ם למלחמה בסמים ופשיעה, היקף ייצור הסם בקולומביה בשנת 2011 עמד על 345 טונות - כמעט פי 2 מהנתונים האמריקאיים, וירידה של 1% בלבד ביחס לשנה שלפניה.

עוד על הסם הלבן:
צפו: צוללת ההברחות של סוחרי הקוק בקולומביה
החודש: גאווה בהונג קונג - המכס לכד 650 ק"ג קוקאין
במאי: ישראלים חשודים בהפעלת רשת בינלאומית לסחר בקוק
טעות בכתובת: 16 ק"ג קוקאין נשלחו למטה האו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully