וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: סוכני מוסד חיסלו פעיל ג'יהאד בסיני

גורמי ביטחון מצריים אמרו לעיתון "אל-אהראם" כי 4 סוכנים של ארגון הביון הישראלי נכנסו לחצי האי וחיסלו את הפעיל, שהיה מעורב בפיגוע אשתקד, בסיוע משתפי פעולה בדואים

ארבעה סוכני מוסד נכנסו לחצי האי סיני בחודש שעבר וחיסלו פעיל ג'יהאד, בסיוע ארבעה משתפי פעולה בדואים – כך מדווח הערב (ראשון) העיתון המצרי "אל-אהראם". על פי הדיווח, המתבסס על מקורות ביטחוניים מצריים, ארבעת הסוכנים הסתייעו במשתפי הפעולה כדי לחצות את הגבול מישראל למצרים ואלה הסיעו אותם כ-15 קילומטרים בתוך השטח המצרי לאזור בו שהה הפעיל שחוסל, איברהים בריקאת.

משתפי הפעולה, כך דווח, גם העבירו לסוכנים את חומרי הנפץ באמצעותם חוסל בריקאת, שהיה מעורב ככל הנראה בפיגוע בכביש 12 באוגוסט 2011, בו נהרגו שמונה ישראלים. על פי הדיווח, ארבעת הבדואים שסייעו לסוכנים הם: מנזיל בריקאת, סלאמה מוחמד סלאמה בריקאת, סולימאן בריקאת ומוחמד דאחלאללה.

אנשי חמאס מפטרלים בגבול עזה-מצרים לאחר תקיפה של אנשי ג'יהאד שבה נהרגו 15 חיילים מצרים, אוגוסט 2012. רויטרס
הסוכנים חצו את הגבול מישראל למצרים בעזרת משתפי הפעולה הבדואים/רויטרס

בדיווח של "אל-אהראם" נטען כי קבוצת חמושים, המכנה עצמה "ג'מעאת אנצאר בית אל-מקדסי בסיני", נטלה אחריות על "עריפת ראשו" של מנזיל בריקאת, בעקבות חלקו בסיוע לסוכני המוסד, לטענתם, בחודש שעבר. בהצהרה שפרסמו חברי הקבוצה ברשת, הם נטלו אחריות על החיסול של מנזיל בריקאת, שלדבריהם הוא וחבריו הצמידו את חומרי הנפץ לאופנוע של איברהים בריקאת.

לדברי הקבוצה, החדירה הראשונה של סוכני המוסד לחצי האי הייתה ב-22 באוגוסט, אך ניסיונם הראשון להתנקש באיברהים בריקאת נכשלה, לאחר שבריקאת היה באותה העת בחקירה של כוחות הביטחון המצריים. בניסיון השני, שאירע ביום שבת ה-25 באוגוסט, הצליחו סוכני המוסד, כך דווח, לחסל את בריקאת, שרכב על אופנועו, באמצעות מטען שהופעל בשלט רחוק. עוד נטען, כי פעילות החיסול גובתה על ידי כלי טיס ישראליים בלתי מאוישים.

לפני שבוע דיווחו כלי תקשורת במצרים על חיסולו של איברהים מודעאן, וככל הנראה מדובר בבריקאת. על פי הדיווחים, ההרוג השתייך לאחד מארגוני הטרור הג'יהאדיסטים בסיני, וכמה ימים קודם לכן אף נעצר למשך כמה ימים על ידי כוחות הביטחון המצריים. מדובר צה"ל נמסר כי "איננו מתייחסים לפרסומים זרים", בעוד שמהשב"כ נמסר כי "אנחנו לא מכירים את האירוע, ואנחנו לא מעורבים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully