וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים הסיגה כוחותיה מסיני - בתיאום עם ישראל"

30.8.2012 / 21:54

גורם מדיני אישר כי דיאלוג חשאי "שהתנהל בהבנה גמורה" בין הצדדים הוביל להוצאת המשוריינים מחצי האי. לדבריו, "דיבורים מתלהמים בפומבי מצד ישראל היו מעכבים את התהליך"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צפו בנישא מצרים מסביר שלשום על המצב בסיני:

במערכת הביטחון הביעו היום (חמישי) שביעות רצון מנסיגתם של כוחות הביטחון המצרים מחצי האי סיני, לאחר כשבועיים של פעילות אינטנסיבית לטיהור האזור מגורמי טרור. גורם מדיני אישר כי הוצאת הנגמ"שים והטנקים המצריים מחצי האי בוצעה בעקבות דיאלוג שהתנהל מאחורי הקלעים בין ישראל למצרים, שהכניסה את הכוחות לאזור המפורז לאחר הפיגוע בו נהרגו 16 חיילים מצרים.

דיווח: צבא מצרים נערך לפעולה נרחבת בסיני. רויטרס
כוחות הצבא המצרי בסיני, השבוע/רויטרס

"השיח התנהל בהבנה גמורה של שני הצדדים שהמהלך נעשה באופן חד צדדי ומבלי ליידע את ישראל ואת כוחות השלום של האו"ם באזור", אמר הגורם המדיני, ובכך שלל את הדיווחים לפיהם ישראל אישרה את כניסת הכוחות לחצי האי. "דיבורים מתלהמים בפומבי מצד ישראל היו מעכבים את התהליך ופוגעים בקשר הביטחוני והמדיני. האמון נבנה מחדש והשכל הישר הוכיח את עצמו במקרה הזה".

לפני כשנה, בעקבות מתקפת הטרור בכביש 12 סמוך לעין נטפים, אישרה ישראל למצרים להכניס גדודי חיילים לאזור כדי לפעול נגד תאי הטרור. הצבא המצרי ביצע מספר פעולות נקודתיות ותגבר את מוקדי החיכוך מול תאי הטרור. כמו כן, הצבא הגביר את הערנות לאורך הגבול עם ישראל, וסובב את עמדות השמירה לכיוון מצרים, כך שהחיילים מביטים לעבר השטח המצרי כדי למנוע חדירה לשטח ישראל. עם זאת, לא מומשה הכנסת מלוא הכוחות שאישרה ישראל.

אנשי חמאס מפטרלים בגבול עזה-מצרים לאחר תקיפה של אנשי ג'יהאד שבה נהרגו 15 חיילים מצרים, אוגוסט 2012. רויטרס
"האמון נבנה מחדש". גבול ישראל-מצרים/רויטרס

ביום שלישי הבהיר נשיא מצרים, מוחמד מורסי, כי "מדינות האזור לא צריכות להיות מודאגות מנוכחות כוחותינו בחצי האי סיני". בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, ערב צאתו לכינוס המדינות הבלתי מזדהות באירן, אמר מורסי כי מצרים דוגלת במדיניות חוץ מאוזנת, וכי היא "אינה מאיימת על איש". לדבריו, "מצרים היא כעת מדינה אזרחית, לאומית, דמוקרטית, חוקתית ומודרנית".

בשבוע שעבר, דיווחה רשת CNN כי וושינגטון הציעה למצרים חבילת סיוע מודיעיני, זאת לא רק במטרה להיאבק בטרור הגואה באזור, אלא גם כדי להרגיע את החששות הישראליים מהמתיחות הגוברת בגבול מצרים. על פי הדיווח, המיוחס לפקיד בכיר בפנטגון, שר ההגנה האמריקאי ליאון פנטה, העביר במהלך ביקורו במצרים בתחילת החודש הצעה לחבילת הסיוע הביטחוני-מודיעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully