וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: "הצבא עצר בכיר ג'יהאד עולמי בסיני"

ניר יהב

1.9.2012 / 13:53

על פי הדיווח, האיש נעצר בעקבות מידע מודיעיני לאחר שהתחבא בבית בשייח' זוויד. הוא הועבר לחקירה ויואשם במעורבות בפיגוע בתחנת משטרה באל-עריש במהלכו נהרגו שני קצינים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

במסגרת המבצע שמנהל צבא מצרים נגד קני הטרור בסיני, עצרו היום (שבת) חיילי צבא מצרים את אחד מבכירי הטרוריסטים המבוקשים בחצי-האי. בדיווח שפורסם באתר המצרי "מסראווי" נמסר כי המבוקש הבכיר, פעיל ג'יהאד עולמי, נעצר בעקבות מידע שלפיו הוא מתחבא בבית בכפר אבו זרעי שבעיר שייח' זוויד. שמו לא נמסר, אלא רק ראשי התיבות של שמו הפרטי ושם משפחתו: ח"א.

על פי הדיווח, הטרוריסט הבכיר נעצר ללא התנגדות והוא הועבר לחקירה באחד ממטות כוחות הביטחון באזור. עוד דווח כי הטרוריסט הבכיר יואשם במעורבות בפיגוע שאירע בתחנת משטרה באזור אל-עריש, שבמהלכו נהרגו שני קצינים ומספר חיילים מצרים. בהודעה שפרסם צבא מצרים נמסר כי בכוונתו לפעול בסיני "עד לטיהור הטרור ממנו".

ייתכן והפעולה היום קשורה לביקורה של משלחת רמת-דרג מטעם נשיאות מצרים שקיימה בשבת מספר פגישות חשאיות עם פעילי ג'יהאד קיצוניים ברפיח ושייח' זוויד. גורמי ביטחון מצריים מסרו בראשון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי פעילים סלפים בדואים תיווכו בין הצדדים בפגישות. על פי הערכות הגורמים, נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מנסה באמצעות פגישות אלו לגבש עסקה כלשהי מול הגורמים הקיצוניים הפועלים בסיני, שתבטיח את הפסקת הטרור בתמורה למילוי דרישות תושבי סיני.

משוריינים וחיילים של צבא מצרים בצפון חצי האי סיני. אוגוסט 2012. רויטרס
בהודעה שפרסם צבא מצרים נמסר כי בכוונתו לפעול בסיני "עד לטיהור הטרור ממנו"/רויטרס

גורמי הביטחון לא ידעו בוודאות על מה שוחחו הצדדים, אך העריכו כי ההנהגה המצרית מעוניינת לגבש עסקה מול גורמי הטרור בסיני, וזאת לאור הלחץ העצום המופעל על ההנהגה לשים קץ לטרור בסיני, בעיקר לאחר הפיגוע הקשה שאירע לפני כשלושה שבועות, ובו נהרגו 16 חיילים מצרים מאש גורמי הטרור בסיני.

עדי ראייה בסיני מסרו ל"מען" כי ראו את שלוש המכוניות של משלחת הנשיאות המצרית עושות את דרכן לכפר אל-ג'ורה שבעיר שייח' זוויד – העיר שבה אירעו העימותים הקשים ביותר בין כוחות מצריים לבין גורמי הטרור במהלך המבצע הצבאי הנרחב של הצבא – ושם נפגשים עם מנהיגים סלפים מקומיים.

גורמי ביטחון מסרו בשבת כי חלק מפעילי הטרור שהיו מעורבים בפיגוע בסיני בתחילת החודש שוחררו שבועות קודם לכן במסגרת חנינה מהנשיא המצרי. הגורמים מסרו כי ארבעה פעילי טרור ששוחררו על ידי מורסי הגיעו בעקבות שחרורם לחצי האי סיני, ושם הצטרפו לפעילי ג'יהאד נוספים. דוברו של נשיא מצרים אמר אמש כי המצב הביטחוני בסיני הולך ומשתפר בעקבות המבצע הצבאי הנערך שם. הוא עוד הבטיח כי בקרוב יפורסם דיווח מפורט אודות מבצעי הפיגוע בתחילת החודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully